رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی فارس از زائران اربعین حسینی خواست که به هشدار‌های پلیس در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری دقت داشته باشند.

کارمند رتبه ۱۶ مهدی نعمایی گفت: زائران اربعین حسینی برای دریافت ویزا حتماً به سازمان حج و اوقاف مراجعه و ثبت نام و ویزای خود را از مراکز سفارتخانه‌ها دریافت و از هرگونه دریافت ویزا با واسطه خودداری کنند.

او گفت: شهروندان بدون همراه داشتن گذرنامه و ویزا به هیچ عنوان به سمت مرز‌ها حرکت نکنند، به تبلیغات دروغین در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر سفر به کشور عراق در زمان اربعین حسینی با ویزای آسان و یا تور‌ها و آژانس‌های مسافرتی ارزان توجه نکنید و صرفاً به اطلاعیه‌های سازمان حج و اوقاف توجه داشته باشید.

به گفته این مقام انتظامی، زائران اربعین در نگهداری اسناد و مدارک هویتی و مسافرتی دقت لازم را داشته باشند و به محض مفقودی اسناد و مدارک هویتی، مراتب را به مسئول کاروان و کنسولگری ایران در عراق اطلاع دهند و یا به محض مراجعت به کشور به مراجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

کارمند رتبه ۱۶ نعمایی به زائران اربعین توصیه کرد: با عنایت به نوسانات ارزی در کشور، از انجام هرگونه خرید و فروش ارز با افراد ناشناس خصوصاً در مرز‌ها خودداری کنید و مواظب خرید و فروش کالا‌های تقلبی در شهر‌های مرزی و کشور عراق باشید.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه زائران اربعین حتماً از مدارک هویتی خود مانند گذرنامه و ویزا از طریق گوشی تلفن همراه عکس تهیه کنند، تاکید کرد: از به همراه بردن مدارک اضافی مانند گواهینامه، کارت ملی و ... که در ایام مراسم اربعین لزومی به آنان نیست، خودداری کنید.

او به شهروندان توصیه کرد: برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین به آژانس‌های مسافرتی رسمی که مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند مراجعه و از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات گسترده و فریبنده مدعی اجرای تور با هزینه‌های پایین را دارند نخورید.

نعمایی گفت: با توجه به راه اندازی نرم افزار (پلیس من)، متقاضیان گذرنامه جهت پیگیری اخذ گذرنامه و آگاهی از مراحل صدور و دریافت بارکد پستی نسبت به نصب و استفاده از نرم افزار مذکور اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار