کنترل هوشمند مجرمان سابقه دار/ در برخورد با مجرمان جرائم خشن، تعارف نداریم

سردار رضایی از تقویت گشت‌های ویژه پیاده، موتوری و خودرویی در مناطق آلوده به جرائم خشن خبر داد.

سردار قاسم رضایی در قرارگاه مرکزی مقابله با جرائم خشن اظهار کرد: به منظور تشدید مقابله با مجرمان جرائم خشن، سازوکار‌های جدید، ضربتی، فوریتی و موثر را پیش بینی کرده ایم و به زودی شاهد فعالیت گشت‌های ویژه پلیس در برخورد با مجرمان جرائم خشن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با مجرمان جرائم خشن و زورگیری تعارف و پاس کاری نداریم، بیان کرد: با برگزاری چنین جلساتی به دنبال "مصوبه نویسی" نیستیم و معتقدیم که باید برای مقابله با جرائم خشن از جمله زورگیری، سرقت به عنف و ایجاد رعب در جامعه حتما عمل انقلابی، ضربتی و ویژه انجام دهیم.

معطل عملکرد دیگر سازمان‌ها نمی‌مانیم

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: در برخورد با مجرمان جرائم خشن و زورگیری، تعارف نداریم و برای انجام وظایف ذاتی، قانونی و انسانی مان معطل عملکرد و ایفای نقش سایر سازمان‌های مسئول در این حوزه نمی‌مانیم هر چند که لازم است همه دستگاه‌های مسئول برای تشدید مقابله با جرائم خشن پای کار بیایند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: به منظور تشدید مقابله با مجرمان جرائم خشن، سازوکار‌های جدید، ضربتی، فوریتی و موثر را پیش بینی کرده ایم و به زودی زود شاهد فعالیت گشت‌های ویژه پلیس در برخورد با مجرمان جرائم خشن هستیم.

سردار رضایی از تقویت گشت‌های ویژه پیاده، موتوری و خودرویی در مناطق آلوده به جرائم خشن خبر داد و گفت: تقویت نیرو، ساختار و سازمان واحد‌های کشف جرم را از الزامات می‌دانیم؛ از طرفی کنترل هوشمند مجرمان سابقه دار جرائم خشن را نیز مثمرثمر می‌دانیم.

بهره گیری از تاکتیک‌های عملیاتی دقیق برای برخورد قاطع

وی با اشاره به واکنش سریع پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمان جرائم خشن مطرح کرد: بهره گیری از تاکتیک‌های عملیاتی دقیق برای مقابله و برخورد قاطع با مجرمان یک اصل الزام آور است.

سردار رضایی بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر عملیاتی در فرآیند مقابله قاطع با مجرمان سابقه دار و جرائم خشن تاکید و تصریح کرد: بر معاضدت حقوقی از ماموران وظیفه شناس که در چارچوب قانون عمل کرده اند تاکید ویژه دارم.

وی بر لزوم تناسب جرم و مجازات در برخورد با مجرمان بویژه جرائم خشن، زورگیری و... تاکید کرد و گفت: مجازات باید بازدارنده باشد و سابقه تکرار جرم در مجازات مجرم لحاظ شود.

برچسب ها: جرایم خشن ، پلیس ، فراجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار