بر اساس تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر سمنان، شهرداری با ارائه طرحی جایگزین، برج در حریم دژ تاریخی چرمنه را جمع آوری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در صد و هفتمین نشست این شورا گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارشی از هزینه کاوش صد میلیون تومانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷، هزینه ۸۵۰ میلیون تومانی جهت حصارکشی محوطه دژ در سال گذشته و همچنین تامین بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی در راستای تحقیقات برای این بنای تاریخی را ارائه کرد.

علی همتی با بیان اینکه طرح جایگزینی باید در خصوص این سازه وجود داشته باشد ابراز داشت: می‌توان آهن‌آلات آن را در راستای حفظ و شناسایی این بنا به گردشگران استفاده کرد و یا سکوی بازدیدی برای این دژ تاریخی ایجاد کرد.

وی افزود: تصمیم برای جمع آوری این سازه را با نظر میراث‌فرهنگی گره نخورد، زیرا به مانند قبل تصمیم و اجرای آن به زمان سپرده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: این شورا نظر موافق خود برای جهت جمع آوری سازه حریم دژ چرمنه و درخواست طرح جایگزین به همراه برآورد هزینه و گرفتن تایید میراث‌فرهنگی را به شهرداری ارائه می‌کند تا پس از ارائه طرح، نشستی با مسئولان میراث فرهنگی و نوع همکاری و مشارکت در خصوص این دژ تاریخی چرمنه برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.