مهدی کوزهگرها سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین گفت: در مردادماه بیشترین تماس شهروندان، شست و شوی مخزن زباله بوده که به دلیل گرما روند فزونی گرفته؛ البته سدمعبر وانتبارهای دوره گرد و جمع آوری سگهای ولگرد و آبیاری درختان و هدر رفت آب در رتبه بعدی قرار دارد.
کوزهگرها افزود: ۲ هزار و ۵۷۵ درخواست شهروندان در سامانه ۱۳۷ ثبت و به مناطق، سازمانها و واحدهای مربوطه ارجاع شدهاست.
وی ادامه داد: مرمت حفاری ناشی از انشعاب آب و برق و گاز و تلفن، لکهگیری ناشی از فرسودگی آسفالت، تخلفات ساختمانی، لایروبی جوی، رها کردن خاک و نخاله، سدمعبر مغازه داران، سدمعبر مصالح ساختمانی در کوچه و خیابان و سدمعبر دستفروشان از دیگر درخواستهای شهروندان بوده که مردادماه در سامانه ۱۳۷ ثبت و برای پیگیری به مراجع ذی ربط ارجاع داده شدهاست.
کوزه گرها همچنین به سازمانها و مناطقی اشاره کرد که سامانه ۱۳۷ خواستههای شهروندان را به آنها انتقال دادهاست.
سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین اضافه کرد: بیشترین مسائل شهری که شهروندان خواهان برطرف کردن آن بودند، مربوط به سازمان مدیریت پسماند بودهاست؛ البته شهرداری منطقه ۲، سازمان پارکها و فضای سبز، شهرداری منطقه یک، شهرداری منطقه ۳، شهرداری منطقه ۴، سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان ساماندهی مشاغل و فراوردههای کشاورزی، سازمان زیباسازی، مرکز توسعه اجتماعی و مرکز کنترل ترافیک به ترتیب در رتبههای بعدی قرار داشتند که بیشترین درخواستهای شهری بوده اند.