رئیس پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان، راه اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان خبر داد.

سرهنگ بزی  رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر شش دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند در معابر زاهدان نصب شده است افزود: تا پایان مهر شش دستگاه پلاک خوان دیگر هم در خیابان‌های زاهدان نصب خواهد شد.

سرهنگ بزی افزود: تا پایان سال ۷۲ دوربین ثبت تخلف در معابر عمومی شهر زاهدان نصب خواهد شد
وی افزود این دوربین‌ها تخلفاتی مانند سرعت غیر مجاز، نبستن کمر بند و مخدوش بودن را ثبت و نمرات منفی را برای متخلفین اعمال خواهد کرد.

در مراسم اغاز بکار این سامانه احمد زاده معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب استان با اشاره به نبود خدمات دهی مناسب حمل و نقل عمومی در سطح شهر زاهدان افزود: یکسال است این مشکل را پیگیری کرده و با ایجاد کارگروهی بدنبال عملیاتی سازی سبستم توسط شهرداری و خدمات دهی مناسب رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی است

وی افزود: چنانچه عملکرد تاکسی‌ها شهری درسطح شهر نمود داشته باشد بعنوان نماینده دادستان و مدعی العموم احقاق حق ان‌ها را پیگیری خواهم کرد.

معاونت حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان هم با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل نقل عمومی و شهری افزود: در حال حاضر ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید با ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شده است.

معاونت حمل و نقل ترافیک شهری همچنین گفت با پیگیری‌های لازم و با امضای تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد استان تسهیلات بدون بهره در اختیار مناقضیات تاکسی قرار گیرد و‌در مرحله اول تسهیلات لازم برای ۵۰۰ دستگاه تاکسی با از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده جایگزین شود.

ریگی همچنین افزود :به ازای هر ۱۰۰ نفر یک دستگاه تاکسی است که با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر زاهدان باید ۷ هزار تاکسی می‌داشتیم که فعلا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه داریم که ۹۰ درصد ان هم فرسوده است.

وی افزود: در اتوبوس رانی هم به ازای هر هزار نفر باید یکدستگاه اتوبوس می‌داشتیم که باید در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس می‌داشتیم که فعلا ۱۰۹ دستگاه فعال داریم که بخشی از ان‌ها فرسوده است.

ریگی افزود: با جذب ۳۵ نیروی جدید از ۱۸ دستگاه در استانه شروع سال تحصیلی بهره برداری خواهد شد و ۳۴ دستگاه هم در دستور خرید قرار دارد
وی افزود ۴۵ مسیر عمومی در حال حاضر برای خدمات رسانی برای خودرو‌های تاکسی فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار