در پی وقوع زمین لرزه در استان سیچوآن چین، دست کم ۴۶ نفر جان باختند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد در پی زمین لرزه ۶.۸ ریشتری که امروز (دوشنبه) استان سیچوآن در جنب غربی چین را لرزاند، دست کم ۴۶ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر مفقود شدند؛ زلزله‌ای که به نوشته این خبرگزاری، سبب رانش زمین و لرزش ساختمان‌ها در شهر «چنگدو» مرکز استان سیچوآن شده است.

آسوشیتد پرس به نقل از شبکه «سی سی تی وی» چین گزارش داد آمار کشته شدگان این زمین لرزه به ۴۶ کشته و ۱۶ مفقود افزایش یافته و جستجو‌ها برای یافتن افراد گیرافتاده در زیر آوار دوشنبه شب نیز ادامه یافت.

همچنین مرکز شبکه لرزه نگاری چین اعلام کرد این زمین لرزه اندکی پس از ظهر امروز، منطقه‌ای کوهستانی را در «شهرستان لودینگ» در چین لرزاند. استان سیچوآن چین در لبه فلات تبت واقع است؛ جایی که «صفحات تکتونیکی» به هم می‌رسند. همین مسأله نیز سبب شده است تا به طور مداوم تحت تأثیر زلزله قرار گیرند. دو زمین لرزه نیز در ماه ژوئن میلادی، دست کم ۴ کشته بر جای گذاشت.

مقامات چین پیشتر از ۷ کشته در شهرستان لودینگ و ۱۴ کشته دیگر در شهرستان شیمیان در استان سیچوآن خبر داده بودند. گفتنی است زمین لرزه امروز در چنگدو، مرکز استان سیچوآن در حالی رخ داده است ۲۱ میلیون ساکن این شهر هم اکنون بخاطر شیوع کرونا تحت قرنطینه قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار