شهردار منطقه ۴ شیراز این محدوده را آبستن ارزش افزوده ارزیابی کرد و گفت: اراضی اطراف بولوار مهندسین مستعد پروژه‌های سرمایه گذاری است.

حسام الدین اسدزاده گفت: مصوبه اجرایی پروژه سرمایه گذاری المان ورودی شهر شیراز از شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است که مراحل نصب المان پایان پذیرفته و فلسفه ایجاد آن اتصال فضای ۲۰ هکتاری به پارک چنار راهدار در منطقه ۹ شهرداری شیراز است.

او گفت: دومین پروژه سرمایه گذاری پارک ده هکتاری در بلوار مهندسین متعلق به کارخانه سیمان است که طبق تفاهمنامه با این مجتمع صنعتی مقرر شد به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری و شهروندان قرارگیرد؛ و در آخر نیز مطابق مصوبه کمیسیون ماده پنج مبنی بر تغییر کاربری اراضی کارخانه سیمان و جابجایی آن در سال ۱۴۰۳ مسلماً این امر موجبات تغییرات عمده در نحوه عملکرد، کاربری‌ها خدمات در این منطقه از شهر خواهد شد که قطعاً عملکرد شهری و فراشهری خواهد داشت و موجبات افزایش خدمت رسانی و رضایت مندی و ارزش افزوده در این محدوده شهر خواهد شد.

ترمیم معابر اصلی با روکش آسفالت

شهردار منطقه ۴ شیراز از عزم خدمت رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: بر مبنای بررسی‌های میدانی و مطالعات کارشناسی مشخص شد که خیابان‌های اصلی در سطح شهرداری منطقه ۴ نیاز به چهارصد هزار متر مربع روکش آسفالت دارند. اما سهمیه لحاظ شده برای این منطقه ۳ هزار تن در سال جاری است و با حمایت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز حدود ۵ هزار تن به این آمار افزوده خواهد شد.

اسدزاده گفت: با حمایت‌های کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز مبلغ ۸ میلیارد تومان به مناطق محروم در سطح منطقه اختصاص یافته است که این اعتبار به آسفالت، لوله گذاری، جمع آوری آب‌های سطحی و سایر پروژه‌های عمرانی تعلق خواهد گرفت.

جمع آوری مشاغل مزاحم

او، یکی از مشکلات عدیده این منطقه را تجمع مشاغل مزاحم ارزیابی کرد و گفت: بر مبنای دستور العمل‌های قانونی تعدادی از مراکز جمع آوری ضایعات که بدون مجوز فعالیت داشتند طی چند نوبت پلمب شدند. اسدزاده با ارایه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت صورت گرفته اظهار داشت: بیش از هفتاد درصد از مشاغل مزاحم تا به امروز جمع آوری شدند که مشتمل بر سه مورد تخریب و ۶ مورد پلمب می‌باشد.

تمهیداتی برای مهار سیلاب

شهردار منطقه ۴ شیراز با اشاره به این که بیشترین حجم بارش‌های تابستانی در مناطق ۴ و ۹ شیراز اتفاق افتاد گفت: در سطح منطقه فضا‌های زیادی وجود دارند که به عنوان حوزه آبریز فضا در بالا دست به شکل کاسه‌ای عمل کرده و موجب انباشت آب می‌شوند. به همین دلیل در این محور‌ها تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است تا مدت و میزان آبگرفتگی به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

اسدزاده گفت: در سنوات گذشته بسیاری از مسیر‌های کنونی کارکرد مسیل داشته و حرکت آب‌های سطحی در محور‌هایی نظیر آقایی، فلاحی و کلاهدوز صورت می‌گرفت. اما با افزایش جمعیت و ساخت و ساز‌های صورت گرفته این محور‌ها که به شکل مسکونی تغییر کاربری یافته اند، به همین منظور برای مهار این پدیده از راهکار‌های مختلفی نظیر لایروبی منظم، لوله گذاری و پاکسازی متدوام کانال‌های دفع آب‌های سطحی استفاده می‌کنیم. اما این راهکار نیز در مقطعی که شدت بارش بسیار زیاد باشد چندان چاره ساز نیست و پتانسیل‌های موجود نمی‌تواند جوابگو باشد که این امر مستلزم طراحی و تغییر مسیر حرکت آب‌های سطحی است که در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.