معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۳۰۵ اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی استان در یکسال گذشته در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

احسان زهره‌وندی افزود: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی مهمترین وظیفه این معاونت است که ثبت ملی آثار، مهمترین اقدام برای دستیابی به این هدف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی ۱۰ هزار اثر تاریخی، معنوی، بنا، محوطه و نیز آثار طبیعی ارزشمند دارای قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: ابلاغ ۱۵ مورد تعیین حریم آثار تاریخی، تهیه شناسنامه برای چهار هزار و ۳۰۰ شی تاریخی در استان، مرمت ۳۳۶ اثر تاریخی و ۱۲۳ بنای تاریخی در استان از دیگر اقدامات انجام شده در یکسال گذشته بوده است.

وی گفت: افزوده شدن پایگاه میراث فرهنگی مزار جام و افزایش شمار پایگاه‌های میراث فرهنگی استان به هشت مورد از دیگر اقدامات شاخص یکسال گذشته استان در این حوزه بوده است.

زهره‌وندی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ اثر، بنا، محوطه و اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی منقول و غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون نیز پرونده ۳۰ اثر تاریخی و فرهنگی برای ثبت در فهرست آثار ملی در مرحله بررسی نهایی قرار دارد.

زهره‌وندی تاکید کرد: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از جمله مواردی است که به شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم است و خوشبختانه در این زمینه شاهد فعالیت موثر دوستداران میراث فرهنگی و همکاری آنان در استان هستیم.

برچسب ها: آثار تاریخی ، ثبت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.