۲ طرح همراه سرای بیماران و داروخانه شبانه روزی بیماران خاص و سخت درمان در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) واقع در شهر کرمان به بهره برداری رسید.

۲ طرح سلامت محور و خدماتی، شامل همراه سرای بیماران و داروخانه شبانه روزی بیماران خاص و سخت درمان در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) و دارالشفای امام رضا (ع) کرمان به بهره برداری رسید.

علی شمسی نیا در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت:مجوز تاسیس داروخانه به موسسه خیریه داده نمی‌شود؛ اما قراردادی بین این موسسه و دکتر کاویانی برای ساخت داروخانه منعقد و قرار شد با مدیریت او خدمات دارویی به بیماران خاص و سخت درمان ارائه شود.

او افزود: این داروخانه شبانه روزی بیشتر در حوزه دارو‌های ویژه بیماران خاص و سخت درمان فعالیت خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان بیان کرد: مکان داروخانه، حدود ۵۰ متر مربع و متعلق به موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) و دارالشفای امام رضا (ع) کرمان است و مختار عبدالرحمانی خیر گرانقدر ۲ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

او تصریح کرد: همچنین همراه سرای بیمار با گنجایش ۵۰ نفر به همت خانواده خیران شادروان یحیی اسماعیل زاده و همسر او ساخته و به موسسه بیماران خاص اهدا شده است.

به گفته شمسی نیا نیک طبع و خانم مهدوی نیز به یاد خاله و همسر خاله شان تجهیزات همراه سرا و همچنین یک منزل را در خیابان جامی برای استقرار بخش ژنتیک به موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) واگذار کرده اند.

او تصریح کرد: تا پایان امسال، ۴ همراه سرای بیمار در استان کرمان راه اندازی شود.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان گفت: تلاش شده با وجود هزار و ۸۰۰ بیمار ام. اس، یک بخش درمانی برای این بیماران در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) و دارالشفای امام رضا (ع) کرمان راه اندازی شود.

با تنگ نظری مدیران در حمایت از فعالیت‌های خیریه برخورد قانونی می‌شود

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز درمانی خیریه ثامن الحجج (ع) و آیین افتتاح همراه سرای امام رضا (ع) ویژه بیماران خاص گفت: به یقین کمک‌های خیران برای درمان بیماران و کاستن از آلام همراهان بیماران علاوه بر اجر اخروی و خدادادی، در زندگی دنیوی آن‌ها نیز منشا اثرات خیر و موجب برکت خواهد بود.

او از اقدامات و تلاش‌های انجام شده در مجموعه درمانی ثامن الحجج (ع) قدردانی کرد و افزود: جای مسرت است که افکار بلندی در استان برای برنامه ریزی و اجرای طرح‌های خیریه برای کمک به همنوعان وجود دارد که این اقدامات و فرهنگ باید توسعه یابد.

حجت الاسلام حمیدی بر کمک و همراهی مسئولان به موسسات خیریه در چارچوب قانون تاکید و بیان کرد: همه مسئولان باید به این خیریه‌ها کمک کنند تا مشکلات آن‌ها برطرف شود و از سوی دیگر برای دیگران فرهنگ شود که در مسیر راه اندازی این گونه مراکز قدم بگذارند.

او تصریح کرد: اگر مدیری در مسیر حمایت از فعالیت‌های خیریه و عام المنفعه تنگ نظری دارد، باید عملکرد وی سنجیده شود و اگر ترک فعلی رخ داده است، مورد برخورد قانونی قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن افتتاح همراه سرای دارالشفا امام رضا (ع) و داروخانه دکتر کاویانی، از بخش‌های مختلف کلینیک جامع ام اس، موسسه نیکوکاری و کنترل سرطان ایرانیان، بخش دیالیز و سایر قسمت‌های مجموعه درمانی ثامن الحجج (ع) بازدید کرد.

هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی، ۳۰۰ بیمار هموفیلی و ۳ هزار بیمار پیوند، همودیالیز و نارسایی کلیه در استان کرمان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار