منتشر نشدن کارنامه اولیه برخی داوطلبان به علت احتمال تقلب آن ها در کنکور است که به گفته مسئولان سازمان سنجش این متقاضیان باید در ۱ تا ۴ درس امتحان دهند. 

شاید یکی از این اتفاقات که هر ساله در میان رسانه ها خبرساز می شود؛ تقلب در کنکور یا فروش سوالات آزمون باشد. دست به دست شدن این اخبار و رسیدن آن ها به داوطلبان باعث به خطر افتادن سلامت روانی هزاران داوطلب کنکور و خانواده های آن ها می شود.

حتی اگر مسئولان سازمان سنجش این اخبار را تکذیب کنند، اما خیال داوطلبان باز هم راحت نمی شود و تا نتایج نهایی کنکور دل نگران هستند و می خواهند هر چه سریعتر خبر شنیدن قبولی خود در همان رشته و دانشگاهی که سال ها انتظارش را داشته و برایش تلاش کرده اند را بشنوند.

"سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ لو رفت" خبری که بلافاصله پس از شروع کنکور سراسری در فضای مجازی منتشر شد؛ اما رئیس سازمان سنجش به رد این خبر اقدام کرد و گفت که تقلب در هر آزمونی ممکن است رخ دهد؛ اما تقلب به معنای افشای سوالات یعنی این که داوطلبان قبل از آزمون به سوالات دسترسی داشته باشند که در کشور ما امکان ندارد.

قسم می خورم سوالات کنکور لو نرفته است!

او گفت:  می‌توان قسم خورد که تا حالا اتفاق نیفتاده است و تا جلسه آزمون هیچ کس سوالات را ندیده است. در سال های اخیر روند تقلب به بعد از رسیدن سوالات به داوطلب رسیده است. تقلبی که قبلا بوده، نگاه به چپ و راست بود که در سال های اخیر تکنولوژی به این مسئله وارد شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر تقلب این است که داوطلب عکس سوالات را به بیرون می فرستد و تقلب آن جا اتفاق می‌افتد که سوالات حل شوند و به وسیله کیت های الکترونیک پاسخ‌ها به داوطلب برسند که البته در آزمون های امسال اتفاقی رخ نداد و فقط یک عکس مخابره شد.

بی اطلاعی سنجش از فروش سوالات کنکور پس از خروج از حوزه امتحان

حسن مروتی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش گفت: از سال ۴۷ که سازمان سنجش تاسیس شده است، هیچ گونه سوال کنکوری فروخته نشده است و هیچ سازمانی با این نوع فعالیت وجود ندارد.

او افزود: در روز کنکور سوالات باز می شوند و در اختیار افراد قرار می گیرند. اکنون هم وسایل ارتباط جمعی بسیار زیاد هستند و به صورت های گوناگون مانند عینک، پاک کن، ساعت و ... وارد جلسه آزمون می شوند. افراد می توانند با روش هایی که خودشان می شناسند سوالات را به بیرون از حوزه بفرستند.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش ادامه داد: ما از فروختن سوالات کنکور یا نفروختن آن ها مطلع نیستیم و از کنترل سازمان سنجش خارج است.

داوطلبان شبه دار دوباره کنکور می دهند/ از ابتدای تاسیس سازمان سنجش سوال کنکوری فروخته نشده است/ سوسابقه برای متقلبان کنکور امسال لحاظ نمی شود

با وجود این که نتایج نهایی کنکور داوطلبان در روزهای پایانی شهریور اعلام می شود؛ اما هنوز کارنامه اولیه برخی داوطلبان کنکوری منتشر نشده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دلیل منتشر نشدن کارنامه اولیه برخی داوطلبان را احتمال تقلب آن ها در کنکور می داند؛ اما مگر در کنکور امسال برای جلوگیری از تقلب از ابزار هوشمند و پیشرفته استفاده نشده است؟

 محرومیت ۱۰ ساله مجرمان از شرکت در کنکور!

پورعباس گفت: بررسی های فنی انجام می شوند. اگر قطعا متقلب بودن آن ها اثبات شد از یک تا ده سال بر حسب درجه تخلف از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تخلف جرم محسوب نمی شود و تخلف در زمان آزمون سوء سابقه برای متقلبان کنکور حساب نخواهد شد و این موضوع از نظر ما ایراد بوده است.

حسن مروتی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: داوطلبانی که نتایج کنکور آن ها با سوابق تحصیلی یا کنکور سال های گذشته یکسان نبوده است یا شباهت با پاسخ نامه های تقلب یکسان بوده؛ مشکوک به تقلب هستند.

او گفت: این داوطلبان را صدا می کنیم و بسته به این که در چه درس هایی در دبیرستان ضعیف بوده اند و الان رتبه خوبی آورده اند؛ بین ۱ تا ۴ درس را مجدد امتحان می دهند. برای مثال نمره درس ریاضی آن ها در مدرسه ۱ شده است؛ اما درصد تست آن ها در کنکور سراسری ۸۲ شده باشد که باید همان درس را مجدد آزمون دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
چون همه مسئولان سازمان سنجش در فروش سوالات دست دارند. و در آمد خیلی خوبی هست براشون. نادیده میگیرند.
این ها میخواهد در سال دوبار فروش داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سال گذشته دراقلید فارس تقلب شد موارد مشکوک به مراجعه ذیصلاح اعلام شد توسط مردم پی گیری گردیذ متاسفانه بعلت بی کفایتی مسئولان دولت قبل اقدامی نگردید بطوریکه همزمان تعدادی از دانش آموزان دبیرستان غیر انتفاعی شهرستان اقلید بنام نگرش براحتی تقلب کردن وباکسب رتبه خوب رشته های پزشکی قبول شدن این یعنی بی کفایتی وخیانت سازمان سنجش حتي بطریقی پاسخنامه این افراد مورد بازبینی قرار گرفت هیچ عملیات محاسبه ای نداشتند طرف ریاضی را 70درصد زده حتی یک جمع وتفریق ساده هم نداشته
اگر یک دیوانه یاکودک هم به جای خدای رئیس سازمان سنجش بود براحتی این افراد مورد شناسایی و ازمون انها باطل می شد لعنت براین بیخیالی وبی عدالتی که هم به علم ودانشذکشور توهین گردبد هم به جوانان ودرس ومشق به همین دلیل سال بعذ بیشتر داوطلبان بدنبال تقلب بودن تا تلاش ودرس خواندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
چرا همش از مسئولان سوال میپرسید چرا تدبیری نمی اندیشید که در یک برنامه زنده تلویزیونی یک داوطلب رو در روی رییس سازمان سنجش و اقای مروتی بنشیند و به مناظره بپردازند؟از یه طرف رئیس سازمان سنجش میگه امسال اتفاقی نیفتاد و فقط یه عکس مخابره شد و از طرف دیگه مروتی میگه تقلب انجا رخ میده که داوطلب عکس سوالات رو بیرون مخابره میکنه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۸:۴۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
احتمالا تخلفات را به استحضار اقایون نرسوندن وگرنه بیرون سالن تند تند افرادی با گوشی صحبت کرده و گزینه صحیح هر سوال را به داوطلب مورد نظرشون میگفتند .در داخل ماشین نزدیک سالن نشسته و جواب ها را میفرستادند الان هم میگویند کنکور تجربی بسیار ساده بوده و فرزندمان پزشکی قبول است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سوالات لو رفته خودت هم میدونی چرا دروغ میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
چطوری میخواهین شبهه دارها را پیداکنین؟!خواهشا امنیت را بالا ببرین تا این سوالات خارج نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام احتمالا در بین متقلبان ، دزد زراده ای وجود دارد که قانون در مورد آنها نباید اعمال شود .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
استان سیستان وبلوچستان شهرستان دلگان از طریق کانال تلگرامی جواب سوالات کنکور امسال داشتن وگرنه بعضی‌ها اسمشون به زور مینویسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
ما که شبهه هامون رفع شده خدا رو شکر
اعتقادمون سفت سفت ه
Iran (Islamic Republic of)
مسعودی نیا
۱۴:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
همه حرفهایشان تناقض اندر تناقض
اولا که اگه این همه که مسئولین سازمان سنجش میگن پیگیرهستند پس این کارنامه هایی با رتبه عالی که برای خیلی از داوطلبان تنبل که دست چپ وراستشون را هم نمیتونن تشخیص بدن صادر شده و انتخاب رشته هم کردند چیه ؟
ثانیا : عنوان همین خبر اینه که داوطلبان مشکوک به تقلب امسال میتونن امتحان بدن و محروم شون نمی کنیم ولی در متن خبر آقای پورعباس خبر از محرومیت از یک تا ده سال را میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام، تا نباشد چیزگی، مر دم نگویند چبزی، شریک دزد رفیق قافله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
دد♦️داوطلبان شبهه‌دار دوباره کنکور می‌دهند

مروتی،معاون امور آزمون های سازمان سنجش:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
درود برمسئولان انقلابی دولت رئیسی ایکاش درخصوص پرونده افراد متقلب سال قبل نیز رسیدگی می شد متاسفانه دردولت قبل این کار رواج یافت متقلبین الان سرکلاس پزشکی هستند وبه ریش همه مردم ومسئولان می خندند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سازمان سنجش خودش متقلب ترین سازمانه ، من خودم تجربه تقلبش رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
عاشق انقلاب
۱۰:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام
دست سازمان سنجش درد نکنه، قدم اول مبارزه با فساد و متقلب ها در دولت رییسی برداشته شد. زنده باد پورعباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
واقعا باید اینطوری راستی ازمایی بشه تا حق کسی ضایع نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
چراسوسابقه لحاظ نمیشود اینها آقازاده بودن خوب فردا اگر به جایی هم بزسن ظاهرا ، بازم میشن جز اختلاسگرا
آخرین اخبار