معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی دزفول گفت: ۲۵۰ دانشجوی بسیجی در قرارگاه عهد خدمت بسیج دانشجویی شهرستان شرکت کردند.

عظیم رحیمی گفت: طی چند روز گذشته ۲۵۰ دانشجوی بسیجی از تمام دانشگاه‌های دزفول در مناطق کم برخوردار شهرستان در زمینه‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی فعالیت کردند.

او می‌گوید: مراقبت از سالمندان، معاینات زنان و مشاوره مامایی، گرفتن فشار خون، تست قند خون و .. از جمله اقدامات درمانی این دانشجویان بوده است.

معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی دزفول در ادامه برنامه‌های کمک درسی برای دانش آموزان، آموزش قرآن و احکام، اهمیت نماز، احترام به پدر و مادر، قدرت نه گفتن، پیشگیری از اعتیاد و آموزش‌هایی در خصوص زنان و دختران، مشاوره خانواده با حضور کارشناس دینی را نیز از جمله اقدامات فرهنگی و آموزشی دانشجویان در مناطق کم برخوردار شهرستان عنوان کرد.

رحیمی گفت: دانشجویان برادر دانشگاه آزاد اسلامی در کوی پیامنور علاوه بر کار‌های فرهنگی، دیوار چینی بنایی را هم به عهده داشتند که قرار است به عنوان حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد احداث شود و لازم به ذکر است که فعالیت‌های عمرانی در آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته او دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبرا (س) در مدرسه ابتدایی روستای بنوت بالا یک برنامه‌ی آموزشی را اجرا کردند که مورد استقبال گرم دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت و نکته قابل توجه اینست که از ۱۰۶ دانش‌آموز این مدرسه تنها سه نفر از آن‌ها در این برنامه حضور نداشتند آن هم با عذر موجه، بنابراین باید بگویم که این دانشجویان بسیار تخصصی و نظامند پای کار آمدند.

معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی دزفول کار دانشجویان دانشگاه فرهنگی خدیجه کبری (س) را اقدامی شاخص و کم‌نظیر در سطح استان دانست و گفت: فعالیت‌های فرهنگی، آموزش احکام، آموزش خوشنویسی و نقاشی از دیگر اقدامات دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگی دزفول بوده است.

رحیمی هدف اصلی قرارگاه عهد خدمت بسیج دانشجویی دزفول را خودسازی و آشنایی دانشجویان با مشکلات مردم و جامعه عنوان کرد و گفت: دانشجویان ما باید دغدغه‌مند و با درک کافی از مشکلات جامعه تربیت شوند تا در آینده که به پست و مدیریتی دست یافتند تدابیر و راهکار‌های اساسی برای حل معضل‌های شهرستان بکار گیرند.

او می‌گوید: دانشجویانی که در روستای محروم دهنوباقر فعالیت داشتند وقتی با کمبود شدید زیرساخت‌ها در این روستا مواجه شدند، با مشارکت اهالی و جوانان به بررسی مشکلات پرداخته و پیگیر تجهیزاتی در حوزه ورزش این روستا شدند.

معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی شهرستان دزفول در خصوص مشکلات کوی پیامنور گفت: برای دانشجویان ما جای سوال است که چرا مردم منطقه‌ای که نزدیک به شهر و حتی جزئی از آن است باید با محرومیت‌های چشم‌گیری مواجه و با مشکلات فرهنگی و اجتماعی زیادی دست و پنجه نرم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.