فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تعداد مدارسی که در سه ساله اخیر تا به امروز توسط نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان ساخته و اهدا شده به ۳۲۰ مدرسه رسید.

 روابط عمومی نیروی زمینی سپاه ؛ با حضور جمعی از مردم و مسئولان، آیین اهدای ۱۰۵ باب از ۱۳۲ مدرسه ساخته شده توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و مشارکت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کل کشور و همکاری نواحی سپاه سلمان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور و تجلیل فرمانده نیروی زمینی سپاه و وزیر آموزش و پرورش از مهندسان و دست اندرکاران ساخت این مدارس همراه بود، ۴۲۴ کلاس درس در قالب ۱۰۵ مدرسه به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان اهدا شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این مراسم، ماهیت و فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خدمت و دفاع از امنیت و صیانت از ارزش های دینی، اخلاقی و انسانی برشمرد و گفت: در این مرحله و با پایان عملیات ساخت این ۱۰۵ مدرسه، تعداد مدارسی که طی سه ساله اخیر تا به امروز توسط نیروی زمینی سپاه در استان سیستان و بلوچستان احداث و اهدا شده به ۳۲۰ مدرسه رسید.

وی افزود: در همین مدت، ۹۱ مدرسه تعمیر و مرمت و بیش از ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری نیز برای ۱۱۱ مدرسه استان احداث و ایجاد شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: این هدیه بخشی از هزاران طرح و پروژه ای است که نیروی زمینی سپاه اجرای صفر تا صد آن را با مشارکت سایر نهادها و دستگاه های دولتی بر عهده داشته و به ثمر رسانده است.

وی ادامه داد: افتخار و اعتبار سپاه در کنار همه وظایف و مسئولیت های ذاتی و جاری، خدمتگزاری مردم و یاری رساندن به دولتها در امر مردم یاری، عمران و سازندگی است و باور داریم که این اقدامات، بخش مهم و تفکیک ناپذیر امنیت پایدار به شمار می آید.

سردار پاکپور با بیان اینکه در دیدارهایی که با مقام معظم رهبری داریم ایشان همیشه برای اقدامات محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور تاکید دارند، گفت: هر موقع خدمت حضرت آقا میرسیم برای اقدامات محرومیت زدایی تشویق می کند، ایشان همیشه مشوق ما برای انجام اقدامات مردمیاری هستند و حمایت های مالی نیز تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان اگر زیرساخت های لازم فراهم شود قطعا شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران در بخش های مختلف از جمله معادن در این استان خواهیم بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: علاوه بر کارهای ذاتی و امنیتی، بیشتر برنامه‌های ما با ریش سفیدان و سران طوایف، برنامه های فرهنگی است که بتوانیم تامین امنیت را با اقدامات فرهنگی در منطقه همچنان تامین کنیم.

یوسف نوری وزیر آموزش پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی سپاه در نقاط مختلف کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، گفت: ما نهاد مقدس سپاه را به عنوان یک نهاد فرهنگی می شناسیم که دارای روحیه خدمت رسانی و جهادی است.

در جریان ساخت این مجموعه مدارس که بیش از ۱۴ هزار دانش آموز را به طور مستقیم در نوبت نخست آموزشی تحت پوشش قرار خواهد داد و دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی از آن بهره می‌برند، بیست رده و مجموعه از سپاه در قرارگاه قدس نیروی زمینی و سپاه سلمان مشارکت داشتند.

در این مدت بیش از چهار هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم و به صورت ثابت و یا فصلی در احداث این ۱۰۵ مدرسه و ۴۲۴ کلاس با مساحتی بالغ بر ۲۴۵۱۰ مترمربع زیربنا، نقش آفرینی کردند.

در این عملیات عمرانی بیش از ۱۲۸۰۰ سرویس مصالح ساختمانی از داخل و خارج استان به نقاط احداث مدارس انتقال داده شد تا هدیه ای با هزینه ۱۳۵۰ میلیارد ریال (۱۳۵ میلیارد تومان ) و ارزش روز بیش از۱۹۶۰میلیارد ریال(۱۹۶ میلیارد تومان ) که ۶۱۰میلیارد ریال (۶۱میلیارد تومان ) در هزينه ها صرفه جویی شده در قالب کلاس و مدرسه توسط سپاه پاسداران به ظرفیت های آموزشی استان سیستان و بلوچستان افزوده شود.

 همچنان که صدها پروژه متنوع دیگر توسط سپاه و از جمله نیروی زمینی به بهره برداری رسیده و صدها پروژه گوناگون دیگر نیز در حال اجرا است، طی مدت کوتاه اخیر فقط در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲۱ هزار بسته لوازم تحریر، بیش از ۱۴۰۰۰ دست انواع لباس و ۲۰۰۰۰ جفت کفش مختلف توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در استان توزیع و اهدا شده است.

افتتاح سه باب مدرسه در روستاهای زاهدان توسط وزیر آموزش و پرورش و فرمانده نیروی زمینی سپاه با اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیز انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار