تولید محتوا و انعکاس جلوه‌های میزبانی از زوار پاکستانی

مدیر حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی با دو رویکرد تولید محتوا و انعکاس جلوه‌های میزبانی از زوار پاکستانی امام حسین (ع) اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در اربعین ۱۴۰۱ کرده است.

مصطفی سیاسر  اظهار کرد: در محور تولید محتوا دو پروژه تاریخ شفاهی تعریف شده و در حال اجراست که اولین پروژه ثبت و ضبط خاطرات و روایت‌های زوار پاکستانی به زبان اردو و فارسی است که در قالب یک مجموعه به چاپ خواهد رسید.

مدیر حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان افزود: علاوه بر این پروژه تاریخ شفاهی و خاطرات خدام در جنوب و مرکز استان اعم از فعالان فرهنگی، مرزبانان، طلبه‌های ایرانی و پاکستانی و افراد دیگری که مشغول به خدمت در موکب‌ها و میزبانی از زوار هستند، نیز در حال اجراست.

این مسئول بیان کرد: در موضوع تولید محتوا، تولید کلیپ‌های خاطره‌گویی از خدام و زوار پاکستانی برای فضای مجازی و در صورت امکان تلویزیون انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تولیدات پوستر حوزه‌هنری و ورک‌شاپ شرف میزبانی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته که از آنها برای فضاسازی و تولید طرح‌های جدید و ساخت موشن و کلیپ استفاده شده است.

سیاسر تصریح کرد: رویکرد دیگر حوزه هنری انعکاس و بازتاب جلوه‌های میزبانی است که مردم استان این روزها از آن برخوردارند.

مدیر حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: به همین منظور پروژه تولید مستند به صورت تولید خرده‌روایت در ۶ قسمت در حال تولید است و علاوه بر این پروژه، عکاسی و مستندسازی شرف میزبانی و جلوه‌های خدمت به زوار در قاب عکس در حال اجراست که این پروژه در چند گونه عکاسی مستند، عکاسی عمومی و پرتره‌نگاری توسط جمعی از عکاسان دغدغه‌مند و داوطلب در استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این عکس‌ها در قالب مجموعه‌‌های نمایشگاهی به صورت مجازی و حضوری، کتاب عکس و سایر مجموعه‌ها فراوری خواهد شد.

سیاسر بیان کرد: علاوه‌بر این حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی باتوجه به نیاز موکب‌ها در شهرستان زاهدان خدمات فرهنگی را ارائه می‌دهد.

وی گفت: اولین اقدام در این زمینه، عکاسی مستند در موکب‌ها و توانمندسازی آنها با آرشیوی از عکس و مستندات است.

مدیر حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان افزود: برگزاری نمایشگاه گرافیک عاشورا در قالب شاسی در موکب‌ها و اجرای برنامه سرود در موکب‌های شهرستان زاهدان با همکاری گروه سرود بیقراران ظهور نیز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی از این اقدامات علاوه بر ایجاد انگیزه و اطلاع‌رسانی در بین علاقه‌مندان و حضور و دعوت آنها به سفره میزبانی زوار امام حسین (ع)، مستندسازی و تولید محتوا در حوزه فعالیت‌های اربعین در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار