رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: مشکلات ۳۹ طرح صنعتی و معدنی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل شد.

وحید فارسی‌جوکا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: در این مدت موانع و مشکلات چهار واحد صنعتی غیرفعال  پیگیری و رفع و این واحد‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

او گفت: ۲ طرح بزرگ صنعتی با اشتغال‌زایی ۲۹۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان اجرا و راه‌اندازی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر شرکت فروسیلیس آسا آذین با حجم سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان را یکی از این طرح‌ها عنوان و بیان کرد: این واحد بزرگ صنعتی در زمینه تولید فروسیلیسیم با ظرفیت سالانه ۱۸ هزار تُن و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر مشغول فعالیت است.

شرکت لوتوس‌آدلی نیز دیگر طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۰ نفر در زمینه تولید فروسیلیسیم و فروسیلیکومنگنز فعالیت خود را آغاز کرد.

فارسی‌جوکار راه‌اندازی این طرح‌ها را موجب افزایش ارزش افزوده مواد معدنی و کاهش خام فروشی دانست و افزود: ملایر گام‌های بلندی را در عرصه صنعت فرآوری سیلیس برداشته است.

او گفت: آغاز عملیات اجرایی سه طرح بزرگ شرکت فروآلیاژ کاوه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر، طرح تولید کاغذ و مقوای لاینر قهوه‌ای شرکت خشکبار طلایی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر و طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد با حجم سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان و ایجاد ۳۳۵ نفر اشتغال از دیگر اقدامات حوزه صنعت و معدن ملایر در دولت مردمی سیزدهم است.

 در یکسال دولت سیزدهم، ۱۲۴ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری معادل سه هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۲ هزار و ۳۹۲ نفر صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.