معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: قطع به یقین وضعیت مرز‌های ایران و عراق تا ۴۸ ساعت آینده روشن می‌شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه خاوران با اشاره به اینکه قطع به یقین وضعیت مرز‌های ایران و عراق تا ۴۸ ساعت آینده روشن می‌شود، گفت: تصمیم گیری در خصوص ادامه تردد‌ها و حضور زائران در پیاده روی اربعین حسینی (ع) منوط به وضعیت مرز‌های عراق است.

او افزود: به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیتی که در پایانه‌های مرزی ایران با عراق صورت گرفته و امکان پذیرش زائران توسط طرف عراقی مقدور نیست لذا انتقال زوار عزیز به داخل کشور عراق با مشکل مواجه شده است.

طالبی با اشاره به امکانات محدود عراق در بحث پذیرش زائران و گرمای بیش از حد هوا در مناطق مرزی کشور، اظهار کرد: این مسائل، زائران را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه پایانه‌های مرزی عراق خلوت شود و کار تردد با سهولت انجام شود، لذا از همه زائران عزیز خواهش می‌کنیم تا اطلاع بعدی از حرکت به سمت مرز‌ها خودداری کنند.

او با اشاره به تأکید ستاد اربعین کشور در این زمینه، ادامه داد: مردم برای اینکه با مشکل مواجه نشوند، لازم است که قدری تحمل کنند تا مرز‌ها خلوت‌تر شود.

طالبی بیان کرد: به محض این که پایانه‌های مرزی عراق خلوت و مرز‌ها بازگشایی شود، زائران می‌توانند تردد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.