مسئول رسانه نرم‌افزار فانوس گفت: برنامه نویسان ایرانی برای تسهیل سفر زائران برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که براساس نقشه و مکان افراد کار می‌کند.

 راهپیمای اربعین یک اتفاق خدایی است که کسی نمی‌تواند از آن خود کند و بگویید که این راهپیمایی را من راه انداختم. به همین علت همه جمع شدند تا حد توان به زائران ابا عبدالله حسین کمک کرده و سفر آن‌ها را تسهیل کنند. در همین راستا جوانان ایرانی نیز برای راحتی زائران اربعین برنامه‌ای به نام فانوس را طراحی کرده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد افراد به صورت افتخاری خادم این راهپیمایی شوند.

محمد سجاد جلالی مسئول رسانه نرم‌افزار فانوس گفت: کاربران ایرانی ابتدا  باید اپلیکیشن فانوس را بر روی گوشی‌خود نصب کنند. این پلتفرم براساس نقشه و مکان افراد کار می‌کند و هموطنان عزیز می‌توانند براساس موقعیت و استعداد خود، حوزه‌های مختلفی که در این برنامه آمده را انتخاب کنند.

او همچنین اعلام کرد که برنامه نویسان فانوس حوزه‌ها را به چند دسته فردی (حمل ویلیچر، مترجمی زبان وحمل بار زائران)، خدمات پزشکی (پزشکان گرامی می‌توانند با استفاده از این برنامه هرچند ساعتی که دلشان می‌خواهد به افراد نیازمند کمک کنند.)، دارو رسانی (بعضی افراد ممکن است با خود دارویی را به کشور عراق آورده باشند که می‌توانند آن را در اختیار دیگران قرار دهند.) تقسیم کرده اند.

جلالی بیان کرد: علاوه بر موارد گفته شده، برنامه فانوس به نیازمندان نیز کمک می‌کند تا احتیاج خود را در برنامه ثبت کرده و خادمین عزیز به آن‌ها کمک کنند.

مسئول رسانه نرم‌افزار فانوس، در پاسخ به تعداد کاربران و نحوه کمک فانوس به موکب داران غیر ایرانی گفت: حجم استفاده از اینترنت را به شدت کاهش دادیم. همچنین طراحان این برنامه با کمک دیگر برنامه‌ها اطلاعاتی را درباره افراد جمع‌آوری و با یکدیگ مبادله کردیم. همچنین در این پلتفرم قابلیتی را قرار دادیم که خود افراد نیز می‌توانند اطلاعاتی را در این برنامه ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار