سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: همه قشر سنی دچار گرمازدگی شده اند و ما از شیر خوار ۲ ماهه تا پیر مرد ۷۰ ساله مراجعه برای گرما زدگی داشته ایم.

مجتبی خالدی گفت: از ۳ روز گذشته  مرز مهران شلوغ‌ترین مرز کشور بود و پر از ماشین شده است . جمعیت زیادی در اینجا حاضر هستند؛ و جمعیت از پل زائر تا نقطه صفر مرزی پیاده مسیر را طی می‌کنند.

او گفت: از ابتدای حضورمان ۳۱ هزار ۴۴۴ مأموریت انجام دادیم و نزدیک به ۶۵۰۰ از این مأموریت ها تنها مربوط به گرمازدگی بوده است. در ساعت ۱۲ تا ۳ ظهر در اینجا هوا بسیار گرم است و شرایط چندان برای پیاده روی مناسب نیست.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: همه قشر سنی دچار گرمازدگی شده اند و ما از شیر خوار ۲ ماهه تا پیر مرد ۷۰ ساله مراجعه برای گرما زدگی داشته ایم.

او ادامه داد: درمانگاه مرزی بسیار خوبی البته در شرایط کانکسی در نقطه صفر مرزی فراهم کردیم در حال سرم درمانی و آموزش افراد هستیم.

خالدی افزود: مردم اگر می‌توانند به سمت مرز‌ها نیایند، چون سیستم مرزی بسته است و کاری نمی‌توان انجام داد و بیشتر برای موج بازگشت زائرین آماده می‌شویم و تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد در مسیر بازگشت هستند.

او ادامه داد: امسال بحث بهداشت، بیماری گوارشی، کرونا بسیار اهمیت دارد و اگر توجه نکنیم به این موضوع مسمومیت‌های جدی را شاهد خواهیم بود.

خالدی گفت: زیر ساخت‌ها آماده شده است و امروز نیز وزیر بهداشت برای بار سوم در نقطه صفر مرزی حضور پیدا می‌کند و مشکلات را ارزیابی می‌کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در روز گذشته با موج مراجعات گرمازدگی مواجه شدیم و این موضوع نگرانی ما را زیاد کرد، اما شرایط اکنون امیدوار کننده است و تلاش می‌کنیم زائرین به سلامتی به کشورمان باز گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
کدوم آدم عاقلی بچه دوماهه رو می بره به این سفر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
تواین گرما کودک ۲ماهه میره زیارت خداوند به پدرومادرس عقل بده الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
خدایا خودت بهشون کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
عجب!!! بالای 30 هزار ماموریت!!!!! هنوز اولشه!!! مژده ای دل که از این باغ هم دم گلی می روید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
واقعا چه دلخوشی دارند ، زیارت آداب داره نه اینکه گله ای برن بدون امکانات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
خودمان عزت خودمان را نابود کردیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
در این سه سال که کرونا بود به اندازه کافی وقت داشتیم تا معایب و مشکلات مرز مهران را بررسی و برطرف کنیم!
البته با کمک نیروهای جهادی و با انجام کار در سریع ترین زمان ممکن وگرنه که هرچه پول داریم باید به پیمانکاران بدهیم و پروژه های نیمه کاره و ناتمام... پیمانکاران با هزینه های چندین میلیاردی ...

اولین مورد درختکاری در دو طرف مسیر مهران تا پایانه مرزی دارای اهمیت است البته درختی که سایه داشته باشد و مصرف آب آن نیز کم باشد با آبیاری قطره ای ،
متاسفانه متاسفانه در استان ایلام و حتی در شهر مهران درخت اکالیپتوس که قاتل آبهای زیرزمینی است را مشاهده میکنیم که قبلا کاشته شده است و جای بسی تاسف دارد بدون تحقیق اکالیپتوس کاشته بودند... این درخت ریشه اش تا اعماق زمین میرود ...
مورد دوم که بسیار حایز اهمیت است ساخت چندین سرویس بهداشتی کوچک و تک نفره حدودا از ایلام تا پایانه مرزی مهران است ،
بخصوص برای ایامی که ماشینها ساعتهای متوالی مجبورند در ترافیک مابین ایلام و مهران و پایانه مرزی بمانند ، زوار کربلا که نمیتوانند در کوه و بیابان برای سرویس بروند همه نمازخوان هستند

مورد سوم ساخت چند حمام کوچک و در جاهای مختلف برای سرویس دهی در خود پایانه مرزی است برای سرویس دهی در ایام اربعین، مردم ساعتها در همین داخل کشور در راهند که به مرز زمینی برسند لااقل در پایانه مرزی بتوانند دوش بگیرند و به مسیرشان ادامه دهند

ان شاءالله که مثمر ثمر واقع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
مردم تو شهر ها به اندازه کافی سرویس بهداشتی وآب سالم ندارن حالا توقع دارین تو مرز حمام درست کنن با کدوم آب
آخرین اخبار