تشکری هاشمی گفت: با شروع ماه مهر، ۱۶درصد به حجم سفر‌های شهری اضافه می‌شود.

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به چالش جدی ترافیک برای مردم تهران گفت: با افزایش جمعیت شهری و تردد‌ها و گسترش شهر، هر روز با پدیده و مشکل جدیدتری رو به رو هستیم.

وی حجم و نوع سفر‌ها در کنار گستردگی شهر را نیازمند یافتن راه حلی مطلوب‌تر دانست و تاکید کرد: در این سال‌ها تلاش‌هایی برای گسترش مترو و اتوبوس‌های تندرو صورت گرفته، ولی کار‌ها پاسخگوی نیاز‌های مردم در کلان شهر تهران نیست.

تشکری هاشمی اظهار کرد: منابع ما مشخص است و نمی‌توان برای شروع سال تحصیلی فرض کنیم امکانات فوق العاده‌ای در اختیار شهر قرار می‌گیرد. در عین حال با شروع ماه مهر، ۱۶ درصد به حجم سفر‌های شهری اضافه می‌شود که با وجود اشباع شبکه، صف‌های بسیار طولانیِ ماشین را در خیابان پدید می‌آورد.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: شبکه اتوبوسرانی و مترو ظرفیتی مشخص دارد، ولی با شروع سال تحصیلی می‌توان به توزیع سفر‌های مردم توجه کرد؛ لذا اگر همه سفر‌ها در بازه محدودی صورت گیرد، بخش اعظم سفر‌های میلیونی بر زمین می‌ماند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران معتقد است به جای توزیع سفر در یک ساعت، این زمان را باید به سه ساعت افزایش داد تا بتوان ترافیک را مدیریت نمود. در این بین رفتار‌های رانندگان نیز اهمیت دارد؛ در حالی که بسیاری معضلات ترافیکی به دلیل حجم بالای سفر نیست و به رفتار‌های غلط راننده‌ها باز می‌گردد.

وی کمک دولت را خواستار شد و افزود: وقتی با کمبود ناوگان حمل و نقل شهری رو به رو باشیم، مردم به سمت استفاده از خودروی شخصی می‌روند.

ترافیک، مولفه‌ای چند وجهی است 

در ادامه گلشنی، مدیر امور حمل و نقل عمومیِ امور مناطق، ترافیک را مولفه‌ای چند وجهی دانست و تاکید کرد: اتفاقات مختلفی از تولید تا شماره گذاری خودرو باید رخ دهد تا مهندسی ترافیک و فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد و معضل کنونی شهر تهران رفع شود.

وی افزود: در فرهنگ سازی ترافیکی، ما مسئولین شهری در کنار پلیس وظایفی داریم، ولی فرهنگ ترافیکی باید از سوی شهروندان رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار