آقای نقیبی گفت : بیشتر زائرانی که به مراکز درمانی و پایگاه های سلامت شلمچه مراجعه کردند نشانه هایی از گرما زدگی داشتند.

سید نادر نقیبی دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از آغاز شروع خدمات‌رسانی به زوار در اربعین ۱۴۰۱ تاکنون به بیش از ۲۴ هزار زائر در مرکز شهید سلیمانی شلمچه خدمات حوزه سلامت ارائه شده است که بیشتر آن ها دارای علائم گرمازدگی بودند.

به گفته او از این تعداد ۴۴مورد تصادفی و یک مورد فوتی وجود داشت.

بنا به گفته او روز گذشته ۶ هزار و ۱۷۷ نفر در مرکز فوریت های پزشکی شلمچه خدمات دریافت کردند که از این میان ۴۳ اعزام به مرکز درمانی، ۱۴ مورد حادثه ترافیکی وجود داشته است.

آقای نقیبی گفت : در طول این مدت ۱۳۸بیمار هم با آمبولانس‌های اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ۱۱۵ اعزام شده اند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان تاکید کرد ۱۲۸ پرسنل درمانی ، استقرار ۵۰ دستگاه آمبولانس در اربعین، هفت اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد برای خدمات رسانی به زائران در مرز شلمچه مستقر است.

بنا به اظهارات او بر اساس بیمار یابی انجام شده در مرز شلمچه هیچ موردی  از بیماری های واگیردار از جمله وبا، آبله میمون، زخم خونریزی دنده و کریمه کونگو مشاهده نشده است.

این مسئول گفت: علایم بیماری کرونا نیز میان زائران بررسی می شود و اگر موردی مثبتی نیز مشاهده شود با انجام اقدامات مراقبتی و نگه داری قرنطینه از شیوع بیماری جلوگیری می شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.