رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ٥٤ هزار خدمت درمانی در ٣٩ مرکز این جمعیت در عراق خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند گفت: نیروهاى درمانى و عملیاتى جمعیت هلال احمر در ٣٩ مرکز درمانی این جمعیت، مستقر در کشور عراق در یک هفته اخیر، ۵۴ هزار و ۲۶۷ خدمت درمانى ارائه داده اند.

کولیوند در ادامه افزود: خدمات ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر شامل ٥ هزار و ١٧٢ مورد تزریقات، یک هزار و ٦٦٠ مورد سرم تراپى، ٤٧٥ مورد نوارقلب، یک هزار و ١٥ مورد تست قند خون و ٢٥٠ مورد اکسیژن تراپى بوده است.

وى افزود: علاوه بر خدمات مذکور، ٢٤٤ مورد خدمات گچ و آتل، ٥٢٤ مورد بخیه و ٧٩ مورد سونداژ ارائه شده که تمامى خدمات به صورت متمرکز و مداوم در سه شیفت کارى به صورت شبانه روزى توسط جمعیت هلال احمر انجام مى شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات تخصصى در درمانگاه هاى جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در این درمانگاه‌ها علاوه بر ارائه ٣٣ هزار و ٩١٢ مورد ویزیت پزشک عمومى، ٢ هزار و ٢٧٠ مورد ویزیت پزشک متخصص داخلى، یک هزار و ٧٤٣ مورد ویزیت پزشک متخصص اورژانس، یک هزار و ٤٣٦ مورد ویزیت پزشک متخصص زنان، یک هزار و ١٩٦ مورد ویزیت پزشک متخصص قلب، یک هزار و ۲۵۹ مورد ویزیت سایر پزشکان و متخصصان و یک هزار و ۶۱۰ مورد هم ویزیت پزشک متخصص ارتوپد ارائه شده است. این در حالی است که تیم‌های درمانی هلال‌احمر ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانى به زائران حسینى هستند.

کولیوند گفت: تمامى زائران مراجعه کننده تنها با ارائه کدملى به مسئولان پذیرش در سیستم به صورت آنلاین ثبت نام شده و پس از تریاژ در همان محل، به پزشک مربوطه ارجاع داده مى شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار