رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تداوم نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در قزوین نیازمند حمایت جدی سایر دستگاه‌ها است.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین گفت: تداوم نظارت و بازرسی بر بازار کالا‌های اساسی در قزوین نیازمند حمایت‌های منابع انسانی و مادی خواهد بود که متاسفانه این روند طی چند ماه گذشته کمرنگ شده است.

افلاطونی افزود: متاسفانه در حوزه نظارت فقط نیرو‌های بسیج پای کار باقی مانده‌اند و سایر نیرو‌های دستگاه‌های مرتبط بازگردانده شده و خودرو‌های کمکی برای گشت زنی از چرخه کمک رسانی خارج شده‌است.

وی اضافه کرد: شرایط بازرسی و نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در استان قزوین روی نیرو‌های جهادی و بسیج فشار کاری ایجاد کرده و این درحالی است که اعتباری برای تسهیل و تدوام این مهم در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نظارت بر نانوایی‌ها هوشمند و میدانی صورت می‌گیرد و نظارت هوشمند بسیار موثر بوده و تمامی اطلاعات از سامانه نانینو استخراج می‌شود و تمام تراکنش‌ها تحت رصد قرار می‌گیرد.

به گفته وی، برای کاهش تخلفات در حوزه نانوایی‌ها باید برای دستگاه کارتخوان هوشمند سقف خرید تعیین شود، لینک سامانه نانینو با شرکت غله برقرار شده و امکان تراکنش بیش از یکبار با عابر کارت وجود نداشته باشد.

افلاطونی اضافه کرد: شرکت‌های تولید آرد باید با نصب بارکد امکان رصد آرد را فراهم کرده و مشخص کنند که مقصد آن کجاست، این امکان با چاپ و یا الحاق یک بارکد روی کیسه آرد امکان پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در حوزه گوشت قرمز، تخم مرغ، برنج ثبات خوبی در بازار وجود داشته و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

افلاطونی ادامه داد: خوشبختانه تمامی شکایات سامانه ۱۲۴ در حوزه کالا‌های اساسی بررسی و صفر شده و شکایت هیچ شخصی بدون پاسخ نمانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۱۸۶ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته و عملکرد بسیار خوبی را در کشور ثبت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار