ریگلاژ و تسطیح بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های شهرستان اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: در ۵ ماهه گذشته بیش از ۲ هزارکیلومتر از راه‌های اردبیل توسط راهداران ریگلاژ و تسطیح شده است.

بهرام خیاوی با بیان اینکه هموارسازی راه روستاییان و تسهیل در رفت و آمد آن‌ها از وظایف مهم راهداری است گفت: در مدت یاد شده راهداران ۲۰ هزار متر مکعب عملیات شن ریزی در راه‌های شنی و شانه راه‌های این شهرستان انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-مغان با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها ۳۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۵ ماهه گذشته روکش آسفالت شده است گفت: در مدت یاد شده بیش از ۱۵ هزار متر مربع لکه گیری و رفع چاله انجام شده است.

خیاوی در ۵ ماهه گذشته اجرای ۱۴ هزار متر مربع قشر رگلاژی را توسط راهداران یادآور شد و گفت: در مدت یاد شده ۲۰ هزار متر مکعب از پیچ‌ها اصلاح و خاکبرداری شده است.

او از خط کشی ۲۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۵ ماهه گذشته خبرداد و گفت: ۷۴۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه بازسازی و اصلاح شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل با هدف آگاهی رانندگان و الزام آن‌ها به رعایت علائم راهور از نصب بیش از هزار عدد تابلو‌های الزامی در راه‌های شهرستان اردبیل خبرداد و گفت: ۳۰۰ عدد تابلو‌های اطلاعاتی و اخباری نیز اصلاح، تهیه و نصب شده است.

خیاوی تنقیه و لایروبی ۱۱ دستگاه از پل ها، تعمیرات ابنیه فنی و پل‌ها ها به تعداد ۲۰ دستگاه، زهکشی و دریواسیون ۱۵۰ متر مکعب از پل‌های بزرگ، انجام عملیات ریزش برداری به حجم ۵۵۰۰ متر مکعب، پاکسازی سطح جاده از آثار لاشه حیوانات به تعداد ۳۷۲ مورد، رنگ آمیزی ۱۰۰ عدد از پایه تابلو و علائم و انسداد ۳۵ عدد از راه‌های دسترسی غیرمجاز را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

او با بیان اینکه راهداری شهرستان اردبیل مسئولیت نگهداری از ۹۴.۳ کیلومتر بزرگراه، ۵۴.۸ کیلومتر راه اصلی و شریانی، ۷۷.۱ کیلومتر راه فرعی پرترافیک (اردبیل – آبی بیگلو، اردبیل - کورائیم، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر) ۳۶۹ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۵۸ کیلومتر راه شوسه شنی و ۸۱ کیلومتر از راه خاکی را برعهده دارد گفت: همچنین در این شهرستان وجود راه‌های توریستی از جمله سردابه و ارجستان، آلوارس، پیست اسکی و جاده دریاچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.