معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مراکز عرضه مستقیم مرغ باید در همه شهرستان‌ های استان راه اندازی شود.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه عرضه مرغ در مراکز عرضه مستقیم باید با قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان انجام شود، گفت: مراکز عرضه مستقیم مرغ در بیرجند فعالند اما در دیگر شهرستان‌ها فعال نیستند که لازم است کشتارگاه‌ها مراکز عرضه مستقیم مرغ را در این شهرستان‌ها راه اندازی کنند.

او با اشاره به خرید دام پرواری از دامدارن افزود: این طرح چند ماهی است که در استان آغاز شده و شرکت پشتیانی امور دام، دام سبک و سنگین را با قیمت ۲۱۰ و ۲۱۵ هزار تومان بصورت بسته بندی شده ۵ تیکه خریداری می‌کند.

اشرفی اظهار کرد: نتایج اجرای این طرح در ماه‌های اخیر رضایت بخش نبوده است، دامدارانی که حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ رأس دام برای فروش دارند می‌توانند با شرکت پشتیبانی امور دام بصورت مستقیم قرارداد ببندند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از نانوایی‌ها اقدام به تخلفاتی همچون تعطیلی در شفیفت صبح می‌کنند، تصریح کرد: سامانه پیامکی راه اندازی شده که در صورت تعطیلی نانوایی‌ها به آن‌ها اخطار داده می‌شود و تکرار این تخلف سبب تشکیل پرونده می شود.

او گفت: پیش بینی‌های لازم برای تأمین اقلام اساسی دانشگاه ها، مراکز خوابگاهی و دانش آموزی انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه قیمت عرضه مرغ در استان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، گفت: عرضه بالاتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود و برخورد قانونی صورت می گیرد.

او افزود: برخی نانوایی‌ها با وجود دریافت سهمیه آرد، در شیفت صبح فعالیت نمی‌کنند که تعزیزات با این تخلفات برخورد جدی می کند.

برچسب ها: تخم مرغ ، دامداران ، تنظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.