ارسال۱۳۱ کامیون موادغذایی از همدان برای موکب‌های اربعین

۱۳۱ کامیون حامل مواد غذایی از استان برای خدمت به زائران حسینی به موکب‌های اربعین مستقر در مناطق مرزی و کشور عراق ارسال شده است.

 دبیر ستاد اربعین استان همدان گفت:کمک‌های ارسالی مردم خیر و انقلابی برای موکب‌های استان در کربلا، جاده نجف و سومار شامل ۵۵ تن آرد، ۶ تن تخم مرغ،۶۴ تن گوشت قرمز،۶۷ تن گوشت مرغ،۲۰ تن روغن، ۶۰ تن برنج، ۱۰ تُن حبوبات، چهار تُن شکر است.

همچنین ۱۵ تن سیب زمینی، ۱۰ تن هندوانه، ۱۰ کامیون بسته‌های آب معدنی به موکب‌های ۲۳ گانه شامل ۲۰ موکب درکربلا، ۲ موکب در جاده نجف و یک موکب نزدیک مرز خسروی (دالاهو) ارسال شده است.

مهدی اخوان گفت:علاوه بر ۲۳ موکب استان  در داخل کشور عراق، ۱۱۰ ایستگاه صلواتی در مسیر تردد از همدان تا مهران و یک ایستگاه در مرز خسروی نیز به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

او بیان اینکه از ابتدای شهریور تاکنون ۷۴ هزار و ۹۶۵ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند افزود: از این تعداد ۶۳ هزار و ۹۴۰ نفر ثبت نامی قطعی گزارش شده به این معنا که این افراد حق بیمه ۱۵ هزار تومانی را پرداخت کرده اند.

دبیر ستاد اربعین استان همدان گفت:  ۱۶ هزار و ۴۰۰ جلد گذرنامه در استان همدان تمدید شده و این آمار علاوه بر برگه‌های عبوری است.

اخوان افزود: با بررسی سامانه عبور و مرور و پایش تصویری از سطح جاده‌های استان همدان که به کشور عراق منتهی می‌شود، حدود ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار وسیله عبوری نقلیه در این مدت از این مسیر‌ها تردد کرده اند و ۱۲ هزار مسافر هم با ۳۱۳ دستگاه وسیله نقلیه عمومی در نظر گرفته شده به کشور عراق منتقل شدند.

او به راه اندازی خط ارتباطی امداد زائر اشاره کرد و گفت: شماره تلفن ۳۱۳۸ برای زائران در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند با شماره گیری آن از نزدیک‌ترین موکب به محل خود، وضع مرز‌های ورودی و خروج به عراق و تعمیرگاه خودرو  اطلاعات کسب کنند.

دبیر ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: سه تیم امداد و نجات به همراه آمبولانس  از  استان برای خدمت رسانی به زائران به کشور عراق اعزام شدند و موکب‌های درمانی نیز برای زائران بر پا شده است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار