پوتین: جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه شکست خورده است

رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر شکست جنگ اقتصادی غرب علیه کشورش بر پایان وابستگی به دلار آمریکا تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست امروز دولت با تاکید بر اینکه روسیه توانایی مقابله با فشار‌های غرب را دارد، تاکید کرد که تاکتیک غرب در آغاز یک جنگ زودگذر و سریع علیه روسیه به نتیجه نرسید.

وی گفت: اجرای مجموعه‌ای از اقدامات در روسیه برای حمایت از اقتصاد ملی از رکود اقتصادی جلوگیری کرد و به تثبیت تورم کمک کرد. جنگ اقتصادی علیه ما شکست خورده است و انتظار می‌رود تورم روسیه تا پایان سال جاری به ۱۲ درصد کاهش یابد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه اقتصاد روسیه در مسیر رشد قرار دارد، ادامه داد: تورم پس از رسیدن به اوج خود در آوریل گذشته به تدریج کاهش یافت و در ۵ سپتامبر به ۱۴.۱ درصد رسید. وضعیت بودجه روسیه اکنون بسیار بهتر از اقتصاد اکثر کشور‌های گروه ۲۰ و حتی از میان دوستان ما در بریکس است.

پوتین در خصوص ادامه جنگ با اوکراین گفت: نیرو‌های نژادپرست اوکراین ما را هدف قرار می‌دهند و ما باید برای موفقیت در مقابله با آن‌ها ابتکار عمل داشته باشیم.

رئیس جمهور روسیه در انتهای اظهاراتش بر نیاز فوری به دور شدن از دلار آمریکا تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
فعلا عمو پوتین با تعلل و سستی در میدان جنگ باعث مایوس شدن حامیانت شدی بجنب و اوضاع درست برعکس و برق اسا کن ورق را چه مطر بیخ گوشت هست تو رحم می‌کنی دشمنت میدرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
تکبییییر
آخرین اخبار