نخست وزیر نروژ معتقد است تعیین سقف قیمت برای گاز طبیعی روسیه بحران انرژی اروپا را حل نخواهد کرد.

یوناس گار استوره، نخست وزیر نروژ، امروز دوشنبه پس از تماس تلفنی با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، نسبت به هرگونه تعیین سقف قیمت گاز روسیه ابراز تردید کرد.

استوره گفت: ما با دید باز وارد مذاکرات می‌شویم، اما نسبت به حداکثر قیمت گاز طبیعی تردید داریم و تعیین سقف برای بهای گاز طبیعی روسیه، مشکل اصلی کمبود انرژی در اروپا را حل نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته گفت اتحادیه اروپا می‌خواهد برای گاز وارداتی از روسیه سقف قیمت تعیین کند. برخی از اعضای اتحادیه اروپا در تلاشند تعیین سقف قیمت شامل همه گاز‌های وارداتی به اتحادیه اروپا شود.

در همین حال، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد، تعیین سقف قیمتی برای گاز روسیه به منافع اروپا و مجارستان لطمه می‌زند. او گفت تعیین سقف قیمتی برای صادرات گاز روسیه به قطع صادرات آن به اروپا منجر خواهد شد.

با شروع جنگ روسیه و اوکراین و در پی آن اعمال تحریم‌های اروپا علیه روسیه در عرصه انرژی، نروژ به یکی از تامین کنندگان اصلی گاز در اروپا تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
قصد امریکا پابود کردن اروپا در حماقت سران اروپا بود و هست خوب موفق شده مگه یک کشور هالو باشه بهش بگن ما چون دشمنت هستیم و تحریمت کردیم برا خودمون مشکل ساز شده مگر روسیه بلا نسبت گوشاش مخملی باشه ببول کنه
آخرین اخبار