شناسایی اکثر نقاط سیل‌خیز استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تیم‌های تخصصی متشکل از کارشناسان مدیریت بحران، شرکت آب منطقه‌ای استان تشکیل شده که ضمن بازدید به بررسی نقاط حادثه‌خیز استان پرداخته‌اند.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تیم‌های تخصصی متشکل از کارشناسان مدیریت بحران استان، شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تشکیل شده و ضمن بازدید میدانی به بررسی نقاط حادثه‌خیز استان قزوین پرداخته‌اند.

علیمی افزود: در آستانه فصل بارش قرار گرفته‌ایم و مجموعه مدیریت بحران استان پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از آسیب سیل را انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: متولی وضعیت رودخانه‌های استان شرکت آب منطقه‌ای است و اطلاعات و پایش‌های انجام شده طی جلسات متعددی در اختیار شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی استان و فرمانداران شهرستان‌ها قرار گرفته است.

علیمی گفت: یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای مقابله با وقوع سیل لایروبی رودخانه‌ها، پاک‌سازی پل‌ها و مسیر عبور آب است که می‌توان در مناطق بالادست با پروژه‌های آبخیزداری از شدت سیلاب جلوگیری کرد و در همین راستا اداره منابع طبیعی استان طرح‌های آبخیزداری میان‌مدت و بلندمدتی را در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از اقدامات جدی جهت کاهش آسیب سیلاب‌ها، آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها بوده است و متصرفان غیرقانونی می‌بایست شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اضافه کرد: خطرات تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها برای مناطق مختلف بسیار زیاد است و از این نوع تصرفات در نقاط مختلف استان دیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار