فرماندار قزوین گفت: به منظور ایجاد امیدواری در وکلای جوان طرح مسکن ملی ویژه وکلا را در دستور کار قرار می‌دهیم.

کاظمی فرماندار قزوین گفت: وکلای شهرستان قزوین در حوزه مسکن دچار مشکلاتی هستند، به منظور ایجاد امیدواری در وکلای جوان طرح مسکن ملی ویژه وکلا را در دستور کار قرار می‌دهیم.

کاظمی افزود:  فضایی برای ساخت در اختیار تعاونی مسکن آن‌ها قرار خواهد گرفت و برای این کار نیاز است در ابتدای امر تعاونی مسکن تشکیل و معرفی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود شدید مسکن روبه‌رو هستیم، در استان قزوین ساخت مسکن در برخی نقاط مانند مهرگان آغاز شده است.

کاظمی گفت: ما مشکل جدی زمین داریم و با حل کامل مشکل عظیمیه و پلاک ۴۲ غرب مینودر گشایشی صورت می‌گیرد، مسکن حوزه پیشران دولت و رویکرد‌های یک سال گذشته امیدبخش است.

وی گفت: مرکز وکلای قوه‌قضاییه استان قزوین در حال حاضر با ۲ مشکل اساسی در حوزه زمین و مسکن رو به رو است، در حال حاضر این مرکز در فضای استیجاری ساکن است و می‌توان با انعقاد تفاهم نامه با دادگستری این مشکل را حل کرد.

فرماندار قزوین اضافه کرد: دادگستری زمین مناسب برای این کار دارد و در صورت تفاهم دستگاه قضا طی فرایندی زمین را در اختیار این مرکز قرار دهد تا مجتمعی ساخته شود مشروط به اینکه مالکیت آن به نام دادگستری باشد.

وی  در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن که تغییر کاربری اراضی را مطرح کرده است، ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار در بخش اراضی کشور شناسایی شده است که برای طرح در کمیسیون ماده ۵ استان‌ها در حال رسیدگی است، در صورت الحاق بخشی از آن به شهر قزوین مشکل حل می‌شود.

وی اضافه کرد: باید مطالعه‌ای صورت بگیرد، مجموعه‌هایی که قابلیت ساخت مسکن در کوتاه مدت دارند ر شناسایی و به راه و شهرسازی معرفی کنیم تا بخشی از مشکل مسکن حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار