توسعه کشتارگاه‌های طیور در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود کشتارگاه طیور در استان گفت: برای رفع این کمبود، توسعه خط دوم در دستورکار قرار گرفته است.

آقای اسدی گفت: با توسعه خط دوم تولید در کشتارگاه‌های طیور استان، شرایط زیرساختی و فیزیکی به منظور ارتقای بهبود کیفیت مرغ بهبود می‌یابد و برای توسعه آن، تسهیلات ۶۰ میلیارد ریالی در اختیار مسئولان کشتارگاه قرار داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه مرغداران چهارمحال و بختیاری پیگیر احداث کشتارگاه طیور در سطح استان است، افزود: ۲ نفر نیز متقاضی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در شهرکرد و سامان هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰ درصد فعالیت دامپزشکی نظارت بر مواد خام دامی است، اضافه کرد: امسال در عملیات‌های مختلف بازرسی و نظارت بر کشتارگاه‌های دام استان ۱۷۲ هزار و ۷۱۱ بازرسی بهداشتی از دام‌ها از جمله بز، بزغاله، گوسفند، گاو، گوساله، شتر و شترمرغ انجام شد که ۱۷ هزار و ۷۹۴ کیلوگرم معدوم‌سازی شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون هشت کشتارگاه سنتی و ۲ کشتارگاه صنعتی در استان فعال است و کمبود کشتارگاه از لحاظ جغرافیایی در استان وجود ندارد و کشتارگاه جونقان به عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور آماده ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به همه استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.