طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان تا ۳۱ شهریور ادامه دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان در ۳۴پایگاه از اول تیر آغاز و تا ۳۱شهریور ادامه دارد.

دکتر عبدالجبار ذاکری با بیان اینکه در این طرح تعداد۴۷۸۲۳ نوآموز مورد سنجش قرار می‌گیرند گفت: غربالگری نوآموزان جامانده ازطرح نیز با مراجعه به پایگاه‌های سنجش تا پایان آبانماه ادامه دارد.

والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه پس از دریافت نوبت از پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مشخص جهت غربالگری توسط مراقبین سلامت و پزشکان حضور می‌یابند.

او گفت: پایگاه‌ها قبل از شروع فعالیت توسط تیم سلامت از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری ازبیماری کووید ۱۹ مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، سلامت دهان ودندان، تغذیه و پایش رشد، بیماری آسم و سل و وضعیت واکسیناسیون توسط بهورز و مراقبین سلامت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بگفته ذاکری بررسی از نظر فرایند بلوغ، وضعیت شکم، آسیب‌های محیطی، بیماری تیروئید و قلبی وعروقی و اختلالات خونی و هپاتیت توسط پزشک مورد ارزیابی سلامت جسمی قرار می‌گیرند و در موارد غیرطبیعی نوآموز به سطح تخصصی برای بررسی بیشتر ارجاع داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار