توجه مجلس در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم به جهاد دانشگاهی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم میزانی را برای جهاددانشگاهی در نظر خواهیم گرفت و کمک خواهیم کرد تا این نهاد در عرصه قانون‌گذاری و بودجه‌ای کشور دیده شود.

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خود را از نیرو‌های اولیه جهاددانشگاهی دانست و گفت: به توانمندی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مورد نیاز کشور به‌ویژه حوزه فناوری و فعالیت آن در راستای برطرف کردن این نیاز‌ها اعتقاد بسیار راسخی دارم.

وی با اشاره به مشاهده کار‌های جهاددانشگاهی در چند بخش اقتصادی اظهار کرد: با مشاهده این کار‌ها و دستاورد‌ها متوجه شدم این نهاد قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد و مسولان اعم از دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های سیاست‌گذار مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و سازمان برنامه‌وبودجه باید از این نهاد ارزشمند دانشگاهی و فناورانه حمایت کنند.

شاکری با تاکید بر این‌که هر جا از این نهاد حمایت شده توانسته است نیاز‌ها را برطرف کند، گفت: تنها نگرانی من تعلل دستگاه‌های اجرایی است که قرار است این خدمات به آن‌ها ارایه شود. این موضوع قدری آزار دهنده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: قطعا در مجلس شورای اسلامی با ارتباطاتی که برقرار می‌کنیم و جلساتی که با نهاد‌های مخاطب و مصرف کننده این تولیدات برگزار می‌شود سعی خواهیم کرد این فاصله کم و تولیدات جهاددانشگاهی سریع‌تر به مرحله استفاده و عملیاتی شدن رسیده و به مرحله‌ای که باید به مردم خدمت رساند، وارد شود.

وی در پایان بیان کرد: در مجلس در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم جایی را برای جهاددانشگاهی در نظر خواهیم گرفت و کمک خواهیم کرد تا این نهاد در عرصه قانون‌گذاری و به‌ویژه بودجه‌ای و توسعه‌ای کشور دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار