سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهبندان گفت: عملیات مرمت موزه مردم شناسی این شهرستان از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

شبانی سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهبندان گفت: عملیات مرمت و احیاء موزه مردم شناسی نهبندان با اعتباری بالغ بر ۴۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

او افزود: قدمت این بنا به دوره قاجاریه باز می گردد و نام آن از مالک قبلی آقای سالاری گرفته شده است.

شبانی اظهار کرد: این بنا دارای فضا‌های حیاط اندرونی، حیاط بیرونی، ایوان‌های ورودی و هشتی، اتاق‌های استراحت، انبار و سه مطبخ می‌باشد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهبندان تصریح کرد: ورودی اصلی این بنا در ضلع غربی قرار دارد و امروزه به دلیل احداث خیابان یادگار امام در این منطقه، ورودی این بنا از خیابان اصلی می‌باشد.

او ادامه داد: عملیات اجرایی که امسال انجام شده شامل کف سازی، گچ کاری و خرید تجهیزات می‌باشد.

شبانی بیان کرد: موزه مردم شناسی نهبندان در خانه تاریخی سالاری واقع در خیابان یادگار امام در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، آهنگری، قالی باقی و نساجی سنتی در حال تجهیز و آماده بازدید عموم مردم است.

بازدید ۸ گردشگر اروپایی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نهبندان

شبانی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهبندان گفت: از ابتدای شهریور امسال تاکنون، ۸ گردشگر از کشور‌های روسیه و فرانسه از جاذبه های طبیعی و تاریخی نهبندان بازدید کرده اند.

او افزود: این گردشگران در گروه‌های انفرادی و دو نفره در شهر نهبندان از اماکن دیدنی و تاریخی مجموعه آسبادها، کوه‌های مریخی، بافت تاریخی، قلعه شاهدژ، روستای جهانی و ریگ یلان بازدید کرده و هر گروه به مدت ۲ شبانه روز در شهرستان اقامت داشته اند.

شبانی اظهار کرد: از شهریور تا آبان هر سال بهترین زمان برای بازدید گردشگران خارجی و داخلی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان به ویژه محدوه بیابان لوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.