مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از فعالیت و خدمت رسانی جوانان داوطلب و خدوم تیم سحر خوزستان در مرز‌های خروجی و شهر‌های زائر پذیر این استان خبر داد.

وحید شعبانی گفت: با توجه به اینکه خوزستان دارای دو مرز مشترک با کشور عراق است هر ساله در اربعین حسینی میزبان عاشقان و دلدادگان حسینی است. با هماهنگی‌های صورت گرفته تیم‌های سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان در مرز‌های شلمچه و چذابه و همچنین شهر‌هایی که در مسیر حرکت زوار به سمت پایانه‌های خروجی استان قرار دارند ایستگاه فرهنگی بر پا نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان می گوید: این تیم‌ها به ترتیب از شهر‌های بهبهان، دزفول، دشت آزادگان، آبادان، اندیمشک و ماهشهر هستند که عمده فعالیت‌های این عزیزان در ایستگاه‌ها شامل: اجرای برنامه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان، آموزش مهارت‌های امدادی و کمک‌های اولیه، توزیع بروشور، پایش فشار خون و قند خون و برپایی خیمه نماز است.

به گفته او تاکنون ۹۴۸ نفر از زوار در ایستگاه آموزشی، ۳۳۰ کودک در برنامه‌های فرهنگی و مسابقات نقاشی، ۳۴۶ نفر از ایستگاه آموزش مهارت‌های امدادی و کمک‌های اولیه، ۱۸۳ نفر از ایستگاه پایش فشار خون و قند خون بهره‌مند شده اند. همچنین ۷۲۳ برشور بین زوار توزیع شده است.

شعبانی گفت: امسال طبق پیش بینی‌ها نسبت به سال‌های گذشته، مراسم پیاده روی اربعین حسینی با استقبال بسیار خوب مشتاقان زیارت عتبات عالیات مواجه است و تیم‌های سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان، از ابتدا در خیل عظیم مشتاقان ابا عبدالله الحسین (ع) حضور داشته و خدمت رسانی را با تمام توان ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار