تنظیم‌کننده آلبوم «نواحی اشک ۲» گفت: بعضی از ملودی نوحه‌ها و اشعار عاشورایی به سمت موسیقی پاپ در حرکت است که این اتفاق در شان عاشورا نیست.

آرمان مهربان، تنظیم‌کننده آلبوم «نواحی اشک ۲» در مراسم رونمایی از این آلبوم درباره تولید این اثر گفت: خیلی از این قطعات که در این آلبوم کار شد، آهنگساز مشخصی ندارد. چون این قطعات، قطعات تاریخی هستند و مردم آن‌ها را از دل تاریخ و سینه به سینه منتقل کردند.

آرمان مهربان ادامه داد: در واقع تصمیم گرفتم دچار چالشی که اثر آهنگسازان و تنظیم‌گران می‌شوند، نشوم و آن چالش این است که این ملودی‌ها آنقدر زیباست که هر آهنگساز و تنظیم‌گری را وسوسه می‌کند که از بستر این ملودی‌ها استفاده کند و هنرنمایی تکنیکی و قانونی خود را بر آن بستر انجام دهد.

حرکت اشعار عاشورایی به سمت پاپ دل هنرمندان را به درد می‌آورد

تنظیم‌کننده این آلبوم گفت: سعی کردم با احتیاط در خدمت شعر و ملودی‌ها باشم. به‌گونه‌ای که تمام توجه شنونده را به سمت شعر، ملودی و صدای خواننده هدایت کنم، بنابراین، بدون اینکه مزاحمتی ایجاد کنم فضای حسی و ملودی را شعر منتقل کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث می‌شود که یک اثر هنری با کیفیت تولید شود، گفت: اولین و مهترین قدم آن تیمی است که تولید اثر را به عهده می‌گیرد. آن مجموعه‌ای که اثر را سفارش می‌دهد، اگر به آن کار هنری اشراف داشته باشد می‌تواند اثر باکیفیتی تولید کند.

آرمان مهربان با انتقاد از بعضی ملودی نوحه‌ها و اشعار نوحه‌ها که به سمت موسیقی پاپ در حرکت است، تصریح کرد: این اتفاق خوشایندی نیست و در شان مقوله عاشورا نیست. شعر خودمانی و محاوره‌ای موسیقی پاپ جالب نیست و دل هر هنرمندی را به درد می‌آورد. باید به اصل خویش برگردیم و سعی کنیم آن ملودی‌های زیبا را بازآفرینی کنیم که در طی قرن‌ها خودشان را ثابت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.