مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۷۶ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مجهز به تصفیه خانه فاضلاب هستند.

جعفر فرشچی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح‌های تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چناران به اتمام رسید و عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک صنعتی کاشمر و شهرک صنعتی سبزوار نیز آغاز شد.

او افزود: ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب هزینه‌های بسیار زیادی دربردارد و در نوع خود اقدام بزرگی از سوی دولت به شمار می‌رود، در این راستا هم اینک پیمانکاران تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی کاشمر و سبزوار فعالیت خود را آغاز کرده اند و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چناران نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت نگاه ویژه‌ای به توسعه تصفیه خانه‌ها دارد و تلاش می‌کند در شهرک‌هایی که ۸۰ درصد از اراضی آن به واحد‌های صنعتی واگذار شده است، تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شود.

فرشچی بیان کرد: وجود تصفیه خانه در چرمشهر مشهد نیز به سبب نوع فعالیت واحد‌های صنعتی آن و آلودگی زیاد آنها، ضروری است و نخستین تصفیه خانه چرمشهر نیز با ظرفیت هزار مترمکعب در روز در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شد.

او تصریح کرد: با این حال چرمشهر نیاز به تصفیه خانه تخصصی‌تری داشت که در این راستا ساخت تصفیه خانه با ظرفیت روزانه سه هزار مترمکعب در سال ۱۳۹۴ آغاز و مرحله نخست آن در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد، اما پیمانکار در عملیات اجرایی مرحله دوم تصفیه خانه مزبور به دلیل نوسان و افزایش قیمت ها، دچار مشکل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: بدنبال وقفه‌ای که در راه اندازی تصفیه خانه چرمشهر به وجود آمد، موضوع به شورای عالی فنی کشور رفت و عملیات اجرایی آن با نظر آن شورا امسال آغاز شد که امیدواریم در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.