پوستر اجلاس شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور با حضور جمعی از مسئولان خراسان رضوی روز سه‌شنبه در آئینی در مشهد رونمایی شد.

احمد فدوی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان و وکلای خراسان رضوی گفت: اجلاس شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور، پنجم مهرماه با حضور مسئولان قوای سه گانه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

او افزود: این اجلاس ۸۰ شهید استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را شامل می‌شود که در دوران پرافتخار دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت و تامین امنیت کشور جان پاک خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان و وکلای خراسان رضوی ادامه داد: شناساندن، تکریم و بیان جایگاه شهدای حقوقی از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است که اغلب این شهدای شناسایی مربوط به استان خراسان رضوی هستند.

فدوی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در حاشیه این اجلاس برگزار خواهد شد، پویش آزادسازی تعدادی زندانی خواهد بود.

امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا شکی نیست و باید هر چه می‌توانیم برای تقویت اعتقادات و باور‌ها تلاش کنیم.

او با بیان اینکه قوه قضاییه نیز شهدای عالی مقامی دارد، افزود: شهید بهشتی، لاجوردی، قدوسی و قانع از جمله شهدای حقوقی این قوه هستند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: این اجلاس با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس و دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود، بسیار ارزشمند است.

مرتضوی بیان کرد: اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها با منویات رهبر معظم انقلاب همراه و همسو باشند می‌توانیم بدون مشکل به اهدافی که داریم، برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.