بگفته مدیر کل هنر‌های نمایشی کشور، همزمان با پیاده روی اربعین حسینی هنرمندان از ۲۵ استان کشور با عنوان نذر فرهنگی در عراق به اجرا می‌پردازند.

کوروش زارعی مدیرکل هنر‌های نمایشی حوزه هنری کشور گفت: گروه‌های نمایشی هنرمندان تئاتر آیینی کشور هرساله در ایام اربعین تحت عنوان نذر فرهنگی و بدون دریافت دستمزد به اجرای تئاتر می‌پردازند.

زارعی گفت: امسال ششمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی مردمی اربعین در کشور عراق به همت هنرمندان تئاتر آئینی در سراسر کشور درحال برگزاری است که هنرمندان به مدت ۲ روز در نجف، ۴ روز در مسیر پیاده روی و ۲ روز در کربلا به اجرای تعزیه به زبان‌های عربی، فارسی و ترکی می‌پردازند.

به گفته زارعی، در کنار تعزیه، برنامه های دیگری از جمله نقالی، پرده خوانی، مقتل خوانی، تئاتر خیابانی و تئاتر موکبی نیز اجرا خواهد شد.

کوروش زارعی مدیرکل هنر‌های نمایشی حوزه هنری کشور گفت: امسال نزدیک به ۲۵ گروه نمایشی از ۲۵ استان کشور در این همایش حضور داشتند و در کنار اجرا‌های میدانی، در حوزه هنر‌های تجسمی و هنر‌های موسیقایی و سرود هم ورود کردیم و با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، توسط یک تریلی سیار به اجرای سرود به زبان‌های عربی و فارسی، نقالی و پرده‌خوانی پرداختیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.