حدنگاری ۹۷ درصد عرصه‌های ملی کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از مجموع ۱۳۷ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی کشور ۹۷ درصد حدنگاری و دارای سند شده اند.

بابائی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی گفت: اجرای حدنگاری مورد تأکید رهبری بوده که در مورخ ۷ شهریور در زمانی که مسئولان قوه قضائیه به خدمت رهبری رسیدند ایشان هشت راهبرد کلان را برای این قوه تعیین و در راهبرد پنجم بحث حدنگاری را مطرح کردند.

او افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برای جلوگیری از زمین‌خواری، جنگل‌خواری، کوه‌خواری و ساحل‌خواری باید قانون حدنگاری اجرا شود.

بابائی اظهار کرد: با بیان اینکه اگر بحث حدنگاری به سرانجام برسد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، تصریح کرد: در فراز ۲۶ بند سوم سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، حدنگاری صددرصدی اراضی و املاک مورد اشاره قرار گرفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در سازمان ثبت اسناد و املاک برای سنددار کردن اراضی و املاک صورت گرفته به طوری که از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتاری مساحت کشور، ۱۳۷ هکتار عرصه‌های طبیعی و ملی بوده که از این میزان ۱۳۲ میلیون هکتار ۹۷ درصد اراضی ملی دارای سند شده است.

او ادامه داد: در خراسان‌ جنوبی از مجموع ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار که حدود ۹۸/۵ درصد بوده دارای سند شده‌اند.

بابائی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی امسال مورد هدف قرار گرفته است،گفت: امسال از ۱۹۸ هزار هکتار از مجموع عرصه‌های زراعی کشور ۳۱ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد آن سند دار شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: خراسان‌جنوبی رتبه سوم کشور را در سند دار شدن اراضی زارعی داشته و پیش‌بینی می‌شود اولین استان در کشور باشد که بتوانیم جشن حدنگاری صددرصدی اراضی زارعی را در آن بگیریم.

او با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دهیاران و بخشداران برای تشویق زارعان با هدف سنددار کردن اراضی زراعی خود استفاده شود، تصریح کرد: می‌توان در این زمینه از ظرفیت بسیج نیز استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.