اولین دیواره یخ نوردی کشور در کیش احداث شد

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از راه اندازی اولین دیواره مصنوعی یخ نوردی کشور در این جزیره خبر داد.

کشاورز با اعلام این خبر گفت: اولین دیواره مصنوعی یخ نوردی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت فدراسیون کوه نوردی و صعود‌های ورزشی ، اول مهرماه سال جاری در جزیره کیش افتتاح خواهد شد.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعود‌های ورزشی هم گفت: دیواره یخی کیش دارای ۱۵ متر ارتفاع و ۳۵ تن وزن است که به دلیل داخل سالن بودن آن، تنها دیواره چهار فصل دنیا محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به هدف گذاری انجام شده در خصوص احیای ظرفیت‌های موجود و خلق مزیت‌های جدید در حوزه گردشگری جزیره کیش گفت: برنامه عملیاتی جامعی برای توسعه گردشگری ورزشی کیش طراحی شده و اکنون، گام به گام در حال اجرای این برنامه جامع هستیم تا احداث این دیواره یخ نوردی به برگزاری رویداد‌های ملی و بین المللی این رشته در جزیره کیش منجر شود.

رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعود‌های ورزشی نیز گفت: با افتتاح این دیواره یخی در روز اول مهرماه، مسابقاتی با حضور ۱۵ یخ نورد برتر کشور برگزار خواهد شد.

بگفته او بر روی این دیواره امکان برگزاری مسابقات سرعت دو نفره یا دوئل وجود دارد و در آبان ماه به مناسبت روز و هفته کیش یک رویداد بین المللی همزمان برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها: کیش ، یخ نوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار