مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش بیش از ۱۰۲ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای امسال افزایش ۹۵ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده بود که با تلاش‌های انجام شده تا این وقت از سال ۱۰۲ هزار و ۴۱۸ تن به ظرفیت واحد‌های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان اضافه شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا آخر سال با اضافه کردن ۱۵۰ هزار تن دیگر به ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاروزی استان، در مجموع بتوانیم افزایش ۲۵۰ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را در استان داشته باشیم.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر واحد‌های جدید صنایع تبدیلی استان در سال جاری سردخانه بوده، گفت: علاوه بر این یک واحد فرآوری خوراک دام، یک واحد فرآوری و بسته بندی خرما و یک واحد بسته‌بندی خشکبار نیز از ابتدای سال در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فعال شدن فاز دوم کشتارگاه دام ماهیدشت در سال جاری، گفت: فاز اول این کشتارگاه بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی با یک سرمایه گذاری هنگفت بلاتکلیف مانده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در استان طی یکی دو سال گذشته فاز یک این کشتارگاه و امسال هم فاز دوم آن با مجوز صنایع تبدیلی و دامپزشکی فعال شده است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته واحد‌های خوبی در زمینه ذخیره‌سازی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه فعال شده، گفت: انتظار داریم سرمایه‌گذاران بیشتر در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی پای کار بیایند.

کریمی مجموع ظرفیت واحد‌های فرآوری، ذخیره‌سازی و بسته‌بندی که تاکنون از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن مجوز گرفته‌اند را در استان کرمانشاه ۵.۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه میزان تولیدات سالانه بخش کشاورزی استان حدود پنج میلیون تن است، لذا ۲۰۰ هزار تن بیش از تولیدات استان ظرفیت ذخیره‌سازی، بسته‌بندی و فرآوری داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.