معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از معرفی ۳۴۰ طرح کشاورزی استان قزوین به بانک جهت استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸خبر داد.

حمیدرضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: تاکنون ۳۴۰ طرح کشاورزی جهت استفاده از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تبسمی افزود: این میزان طرح کشاورزی با مبلغ یک هزار و ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل (کشاورزی– صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون) معرفی شدند.

وی اضافه  کرد: از ۳۴۰ طرح کشاورزی ۱۶۲ طرح با مبلغ ۴۰۴ میلیارد تومان در حوزه پرورش دام و طیور، ۱۰۶ طرح با مبلغ ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه محصولات گلخانه‌ای و محصولات باغی و ۳۵ طرح با مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه آب و خاک و مابقی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی، شیلات و آبزیان و خدمات توسعه کسب و کار‌های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، مدرن سازی، دانش بنیان و استارت آبی کشاورزی و جهش تولید در دیم زار‌ها است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۷۶ طرح با اعتبار۱۷۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی گفت: هدف از اعطای این تسهیلات؛ افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال به منظور استفاده از ظرفیت واحد‌های تولیدی نیمه تمام، نیمه فعال و غیرفعال راکد و بلاتکلیف در قالب توسعه و تکمیل (با اولویت پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد) سرمایه در گردش بر مبنای ۱۰ رسته فعالیت‌های اولویت دار در بخش کشاورزی است.

تبسمی افزود: رسته‌های اولویت دار بخش کشاورزی را؛ محصولات گلخانه، محصولات باغی، شیلات و آبزیان، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش و فرآوری دام، طیور و زنبور عسل، خدمات دامپزشکی و گیاهپزشکی، خدمات فنی و مشاوره‌ای مرتبط با کشاورزی، خدمات مکانیزاسیون و مدرن سازی کشاورزی و فعالیت‌های آب و خاک است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرستان قزوین با مبلغ ۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بین شهرستان‌های استان بیشترین جذب را داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار