آیین پیاده روی عاشقان و جاماندگان اربعین حسینی پس از ۲سال کرونایی در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

رییس ستاد اربعین حسینی شهرستان دزفول گفت: سال ۱۳۸۱ ستاد اربعین حسینی دزفول با هدف برپایی یک مراسم پیاده روی همگانی ویژه‌ی روز اربعین تشکیل شد.

ناصر نوری با اشاره به اینکه در سال‌های پیش از آن مردم برای شرکت در عزاداری اربعین به شهر‌های دیگر می‌رفتند می گوید: نخستین پیاده روی اربعینی دزفول در سال۱۳۸۱ مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت به طوری که بعد‌ها عزادارانی از شهر و استان‌های اطراف نیز در برپایی این مراسم به ما پیوستند.

به گفته او از ۲روز قبل از اربعین موکب پذیرایی عزادارانی که از دیگر شهر‌ها می‌آیند را آماده سازی میکنیم و روز اربعین همه با یک هیئت متحده ۱۳کیلومتر از حرم سبزقبا تا حرم محمد بن جعفر را طی خواهیم کرد.

رییس ستاد اربعین دزفول با اشاره به اینکه صبحانه‌ای برای عزاداران در نظر گرفته شده است گفت: بعد از خواندن زیارت عاشورا از درب حرم سبزقبا، ابتدا کاروان نمادین و سپس هیئت برادران و بعد از آن هیئت خواهران حرکت خواهند کرد.

نوری گفت: امسال باید شاهد حضور باشکوه و بیش از پیش مردم دیندار دزفول در این مراسم باشیم چرا که در ۲سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم خاصی در شهرستان برگزار نشد.

مسوول ستاد اربعین شهرک محمد ابن جعفر نیز گفت: سال ۸۱ نقطه آغاز آیین پیاده روی حرم تا حرم شهرستان دزفول در روز اربعین حسینی بود چرا که تا پیش از آن جای خالی مراسمی ویژه برای روز اربعین در سطح شهرستان احساس میشد.

نورعلی خیری گفت: قبل از برپایی پیاده روی حرم تا حرم، مردم دزفول و حومه برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین به شهر شوش می‌رفتند بنابراین مسوولان شهری و فرهنگی مصمم به فراهم کردن این برنامه شدند و ادارات نیز در برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای عزادارن همکاری کردند.

او  در خصوص ایستگاه‌های پذیرایی برای عزاداران در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: ۱۴ ایستگاه صلواتی به نیت ۱۴ معصوم (ع) از کانال ورودی شهرک تا حرم محمد ابن جعفر بر پا میشود.

مسوول ستاد اربعین حسینی شهرک محمد ابن جعفر با اشاره به اینکه ۶ ایستگاه دیگر قبل از کانال و بر درب باغات مرکبات احداث میشود گفت: زمانیکه هیئت عزاداری به حرم محمد ابن جعفر برسد ابتدا مراسم سینه زنی و نوحه خوانی سپس مراسم تعزیه‌ی جابر و عطیه برگزار خواهد شد و بعد از نماز ظهر به صورت جماعت خوانده میشود.

خیری گفت: پیاده روی اربعین در ۲ سال گذشته با توجه به شیوع کرونا برگزار نشد، اما برای مردمی که بصورت خودجوش در این روز مسیر راهپیمایی را طی کردند ایستگاه‌های صلواتی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع ماسک و الکل بین عزاداران بر پاشدند.

او با بیان اینکه چند ایستگاه صلواتی به‌طور عمده غذا پخت و توزیع می کنند گفت: ایستگاه‌های صلواتی دیگری از جمله ایستگاه شهرک بندبال نیز آماده پذیرایی از عزادارانی هستند که در راهپیمایی روز اربعین حسینی شرکت میکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار