ثبت نام ۲۹۳ هزار و ۱۵۷ زائر اصفهانی در سامانه سماح برای اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: ۲۹۳ هزار و ۱۵۷ نفر از استان اصفهان برای حضور در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح، پیش ثبت نام سفر اربعین را انجام داده‌اند.

علیرضا صادقی گفت: بیشترین ثبت نام کنندگان از شهرستان‌های اصفهان با ۱۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر، خمینی شهر با ۲۰ هزار و ۲۳۲ نفر و نجف آباد با ۱۳ هزار و ۸۰۵ نفر بودند.

او ادامه داد: از بین ثبت نام کنندگان برای سفر اربعین از استان اصفهان ۱۲۷ هزار و ۶۸۴ نفر زن و ۱۶۵ هزار و ۴۶۵ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه زائران هنگام ثبت نام مرز مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر مرز مهران با بیش از ۲۱۴ هزار و ۷۷۷ نفر بیشترین متقاضی و پس از آن مرز‌های چذابه با ۲۶ هزار و ۵۱۱ نفر، شلمچه با ۲۴ هزار و ۸۶۰ نفر و مرز هوایی بیشترین متقاضی‌ها را از استان اصفهان دارند.

او خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای سفر اربعین از تیرماه آغاز شده و تا روز ۲۴ شهریور ادامه دارد و در هنگام ثبت‌نام به جز درج اطلاعات شخصی زائران، واریز وجه ۱۸ هزار تومانی نیز ضروری است.

صادقی با اشاره به فوت زائران اصفهانی در حوادث عراق گفت: پنج نفر از هم استانی‌ها در این سفر جان خود را از دست دادند که یک نفر اهل اردستان و چهار نفر اهل اصفهان بوده‌اند.

او تصریح کرد: چهار نفر فوتی از یک خانواده و ساکن شهر اصفهان بودند در حادثه انفجار ون جان خود را از دست دادند.

همه ساله جمعیت چند میلیونی از سراسر جهان در ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان به عراق عزیمت می‌کنند و مسیر نجف تا کربلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.