رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر آسیب‌شناسی مسائل روستایی گفت: آموزش روستایی نیازمند پوست‌اندازی و مهندسی مجدد است.

آقای زیارتی نصرآبادی در نشست مسئولان آموزش دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کشور با بیان اینکه اهمیت آموزش بر هیچ کسی پوشیده نیست اظهار کرد: زیربنای توسعه در همه امور آموزش است و هیچ توسعه‌ای بدون آموزش اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه متولیان آموزش رسالت بزرگی در پیشرفت جامعه دارند، افزود: کوتاهی در آموزش منجر به تخلف و وقوع جرم می‌شود و بسیاری از اشکالات مدیریت در حوزه روستایی به ضعف در آموزش برمی گردد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به وجود ۳۷ هزار و ۵۰۰ دهیاری و ۱۲۶ هزار عضور شورا، گفت: اولین رسالت ما در دوره جدید بحث مهندسی مجدد است و هدف از برگزاری این دوره ها، احصای مشکلات روستا‌ها و دهیاران و انتقال تجربه بین کارکنان آموزش است تا در حوزه روستایی سرمایه اجتماعی شکل بگیرد.

آقای زیارتی با بیان اینکه با ابزار‌های سنتی نمی‌توان آموزش‌های نوین و بروز را انتقال داد، بر آشنایی با روش‌های جدید آموزش توسط مسئولان امور روستایی تاکید کرد و گفت: آموزش باید دغدغه اول تمام مسئولان باشد و ما باید رویکردمان را در زمینه آموزش تغییر دهیم تا نتایج بهتری بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اهداف بهتر باید بازنگری در کمیت و کیفیت آموزشی ایجاد کنیم چرا که هیچ کشوری با کار‌های نمایشی و غیراصولی توسعه نمی‌یابد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از آموزش‌های نوین بهره ببریم.

آقای زیارتی با اشاره به وقفه دو ساله در امر آموزش در طول ۲ سال کرونا، گفت: جای آموزش نباید در بسته‌های کاری خالی بماند؛ عزم و اراده وزیر کشور در بحث توسعه روستایی امر آموزش است و این دوره‌ها فرصت مغتنمی است تا در حوزه روستایی آسیب شناسی عالمانه داشته باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: یکی از برکات این قانون حوزه آموزش است و ماده ۱۵ اجازه داده تا ۲ دهم درصد از کل اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بابت آموزش هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.