عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با اجرای پویش هم محله‌ای امام رضا می‌توان تمام و کمال در خدمت زائران بود.

آیت الله سید محمد مدرسی یزدی عضو مجلس خبرگان در جلسه‌ای با مسئولان پویش هم محله‌ای امام رضا گفت: در روایات متعدد آمده است که ائمه فرمودند "امر ما را زنده کنید"، زنده کردن امر ائمه اسلوب‌های مختلفی میتواند داشته باشد و خدمات رسانی به زائران یکی از راه‌های احیا و زنده کردن این سخن ائمه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این پذیرایی و خدمت رسانی به زائران ائمه بسیار عجیب است اگر برکات امام حسین و ائمه نبود به هیچ وجه امکان برپا کردن اینگونه راهپیمایی در عراق به وجود نمی‌آمد همانطور که می‌بینیم در هیچ کجای دنیا برگزاری این چنین اجتماعی امکان پذیر نیست این از برکات امامان است.

او افزود: از قدیم معروف بود که در روز اربعین از زوار امام حسین پذیرایی می‌شوند، اما این رسم در کشور ما نمود نداشت و باید از این سنت حسنه الگو برداری شود و به خوبی از زوار امام رضا علیه السلام پذیرایی شود.

آیت الله مدرسی ادامه داد: با اجرای پویش هم محله‌ای امام رضا می‌توان تمام و کمال در خدمت زائران بود؛ برگزاری این پویش‌ها هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت وجهه بسیار خوبی را از ایران اسلامی را به دنیا نشان خواهد داد.

وی گفت: در کنار اسکان و پذیرایی از زائران باید به کار‌های فرهنگی نیز پرداخت به این دلیل که افرادی هستند از این شرایط سواستفاده می‌کنند و نباید گذاشت تا آن‌ها به هدف خود برسند و برای مجالس اهل بیت مزاحمت ایجاد کنند.

آیت الله مدرسی بیان کرد: در دهه آخر صفر حضور زائران در مشهد و خراسان رضوی تقاضا و هزینه‌های بسیاری را در پی دارد و باید بتوان از امکانات و کمک‌های استان‌های مختلف بهره برد تا به بهترین صوزت بتوان به زائران امام هشتم خدمت رسانی شود.

پویش هم محله‌ای امام رضا در دهه آخر ماه صفر و با محوریت مساجد برنامه‌ریزی شده است که در این پویش مردم در سه عرصه اسکان در منازل، حمل و نقل رایگان و نذر خدمت و مهارت، خادم زائران امام هشتم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار