نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی اظهاراتی در نشست شورای امنیت از حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی برای تجاوز به سوریه انتقاد کرد.

بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر اقدام سریع این نهاد برای مقابله با تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاک سوریه تاکید کرد.

او در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع این کشور گفت: شورای امنیت باید تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر اسرائیل به خاک سوریه را محکوم و این رژیم را به خاطر تجاوزاتش بازخواست کند. آمریکا و متحدان غربی این کشور همچنان به فراهم کردن چتر حمایتی از اسرائیل در شورای امنیت و اتخاذ سیاست‌های دوگانه ادامه می‌دهند. آمریکا همچنین به حمایت از شبه نظامیان تجزیه طلب و گروه‌های تروریستی، غارت ثروت‌های مردم سوریه و تحمیل تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی که مشکلات آن‌ها را تشدید کرده است، ادامه می‌دهد.

بسام صباغ در ادامه افزود: در حالی که دولت سوریه برای احیای امنیت و ثبات و نابودی کانون‌های تروریستی تلاش می‌کند، اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه کشورم همچنان ادامه دارد و موج تجاوزات این رژیم به حاکمیت سوریه و حملات برنامه ریزی شده و عامدانه به مراکز و زیرساخت‌های غیرنظامی آن در حال افزایش است.تا زمانی که آمریکا و متحدان غربی این کشور حمایت‌های خود را از اسرائیل در شورای امنیت متوقف نکنند، محکومیت تجاوزات اسرائیل در این شورا ممکن نخواهد بود.

در راستای تکمیل آشکار روند تجاوزات اسرائیل به سوریه، نیرو‌های آمریکایی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، به نقض حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن ادامه می‌دهند. آمریکایی‌ها به حمایت مستمر از شبه نظامیان تجزیه طلب و گروه‌های تروریستی و غارت نفت سوریه و ثروت‌ها و منابع طبیعی و کشاورزی ملت آن ادامه می‌دهند. این علاوه بر اتخاذ تدابیر یکجانبه و ظالمانه، غیرقانونی و غیرانسانی علیه سوریه است که حجم مشکلات معیشتی مردمش را بیشتر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار