مهدی رشیدی گفت: ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان برای حوزه کشاورزی پیش بینی شده که امیدواریم شاهد اقدامات شاخص در حوزه پیشگیری باشیم.

معاون عمرانی استاندارگفت : دستگاه‌های اجرایی متولی استان باید فعالیت‌های مضاعفی در حوزه پیشگیری داشته باشند.

 مهدی رشیدی گفت :  خراسان شمالی استانی سیل خیز، زلزله خیز و دارای فرونشست، آلودگی خاک و ریزگرد‌ها است،  وجود این موضوعات می‌طلبد تا با هم افزایی، همفکری و هم اندیشی همه جانبه بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

رشیدی گفت : به رغم اینکه در حوزه بنیاد مسکن شاهد اقدامات شاخص هستیم، اما همچنان روستا‌های مرزی محروم هستند.

به گفته رشیدی  برخی دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب باید نسبت به حوزه پیشگیری حساس‌تر باشند.

رشیدی گفت: از حداکثر ظرفیت بانک‌ها برای امهال تسهیلات کشاورزان استفاده شود تا با کمک به کشاورزان، آنان از منابع لازم بهره‌مند شوند.

او  گفت: توجه جدی به شرکت‌های دانش بنیان و بهره مندی از ظرفیت آن‌ها در حوزه‌های عمرانی هم در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست گفت: نگاه خود را برای حل مشکلات حوزه بحران به سمت نگاه پیشگیرانه سوق دهیم.

 رسول حسام گفت :  در برنامه‌های خود مدیریت ریسک را باید در راس امور قرار دهیم لذا پروژه‌هایی با تراز ملی باید پیوست مطالعات خطر داشته باشد.

او گفت : سیاست سازمان بحران کشور این است که به موضوع آموزش به صورت تخصصی و ویژه نگاه شود لذا دستگاه‌های اجرایی این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.

او گفت: قانون مدیریت بحران، برنامه‌ها و اسناد توسط مدیران متولی باید مطالعه شود، زیرا اسناد خوبی توسط نخبگان و صاحب نظران تهیه شده بنابراین این اسناد بعنوان نقشه راه دستگاه‌های متولی قرار گیرد، چون نگاه وزیر کشور هم این است که در استان‌ها این سند کاهش خطر هم تهیه و تدوین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.