امام جمعه دامغان گفت: ابلاغ سیاست های کلی برنامه پیشرفت و توسعه از سوی مقام معظم رهبری برنامه ای جامع برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان گفت: برنامه هفتم توسعه رهبری برنامه ای جامع در حوزه‌ اقتصادی، زیربنایی، علمی و فناوری، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و سیاست دفاعی و امنیتی است.

وی ادامه داد: در این برنامه و سیاست کلی، اقتصاد به عنوان دغدغه اصلی مسوولان و مردم مورد توجه است و این سیاست‌های اقتصادی در پنج بند ابلاغ شد تا مسوولان اجرایی و مقننه جهت رفع مشکل تلاش کنند.

رستمیان اظهار داشت: «پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت» شعار اصلی برنامه توسعه است که باید در این راستا پیشرفت همراه با عدالت‌محوری، ثبات قیمت ها و نقدینگی جهت پیدا کند تا اعتبارهای بانکی به سمت تولید قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه و تحول نظام مالیات در رونق تولید و استقرار نظام جامع تامین اجتماعی، از دیگر بندهای اقتصادی در این برنامه هفتم توسعه و پیشرفت است.

رستمیان به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای ایثار رزمندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس است که باید برای نسل جوان بازخوانی شود تا با فضای دوران دفاع مقدس آشنا شوند و همچنین می‌توانیم با حضور در مزار شهدا، خواندن وصیت‌نامه و زندگی آن‌ها قداست دفاع مقدس را درک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.