یک پژوهشگر مسائل تاریخی بر ضرورت بزرگداشت ارزش‌های اربعین در جامعه تاکید کرد و گفت: زیارت ۲۰ میلیونی امام حسین (ع) به رغم پنهان کاری رسانه‌های معاند بازتاب گسترده‌ای دارد.

محمد رضا سلمانی عبیات پژوهشگر تاریخ با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در روشنگری از ویژگی‌های ناب فرهنگ شیعه، گفت: ارزش‌های اربعین باید در جامعه به عنوان یک الگوی زندگی مورد تاکید قرار گیرد.

او با عنوان اینکه اربعین جلوگاه فرهنگ غنی شیعه است ادامه داد: زیارت ۲۰ میلیونی امام حسین (ع) به رغم پنهان کاری رسانه‌های معاند بازتاب گسترده‌ای دارد.

این نویسنده خوزستانی، آگاهى بخشى، هوشیار کردن انسان‌ها از جهالت و سرگردانى را عالى‌ترین اصول انسانى برشمرد و افزود: امام حسین (ع) براى رهایى انسان از جهالت، سردرگمى، خون خود را نثار کرد.

در زیارت اربعین که شیخ طوسى و دیگران آن را روایت کرده اند، چنین مى خوانیم: «وبذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة وحیرة الضلالة» (او خون خودش را در راه تو نثار کرد تا بندگانت را از جهالت و نادانى رهایى بخشد.)

عبیات با بیان اینکه زیارت اربعین تنها در مورد امام حسین علیه السلام وارد شده، و براى سایر معصومین علیهم السلام زیارت اربعین وجود ندارد، گفت: زیارت اربعین میتواند سرآغاز برای عصری جدید در تاریخ اسلام باشد که در راستای اهداف قیام امام حسین (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.