مسئول امور آب سازمان سیما و منظر البرز گفت: ۱۸ درصد از آب مصرفی فضای سبز استان از طریق انشعاب آب شرب شهری تامین می شود.

صالحی، مسئول امور آب سازمان سیما و منظر البرز با اشاره به این که ۱۸ درصد از آب مصرفی فضای سبز استان از طریق انشعاب آب شرب شهری تامین می شود،گفت: ۸۲درصد مابقی سهم آب چاه،قنات و آب های سطحی و تصفیه خانه ای که به منابع آبی اضافه شده است.

او گفت: اقداماتی که صورت گرفته طبق طرح ملی سازگاری با کم آبی در راستای کاهش مصرف آب در دستور کار قرارگرفته است.

صالحی افزود: استفاده از گونه های کم مصرف کاشت درخت و درختچه از نوع کم مصرف کاش می شود.

مسئول امور آب سازمان سیما و منظر البرز گفت: اتفاق دیگری که ما به ناچار از آن استفاده می کردیم مصرف آب شرب بیشتر بوده که رفته رفته در حال کاهش است به این جهت بوده که ما یک جاهایی شبکه های انتقال آب خام نداریم یا منابع آبی نداریم.

او افزود: در حال حاضر اتفاقی که درحال افتادن است این است که هرسال براساس بودجه ای که صادر می‌شود این انتقال ها داره صورت می گیرد و از مناطقی که آب بیشتری دارد به مناطقی که آب کمتری دارد این انتقال ها انجام می شود این هم یکی دیگر از اقداماتی است که هرسال یک بودجه ای به آن اختصاص داده می شود.

او گفت: اما واقعیت این است که روی ۱۸ درصد خیلی ما نمیتونیم کار خاصی بکنیم و در طرح ملی سازگاری با کم آبی راه چاره برای این موضوع دیده شده این است که آب شرب حذف شود ودر قبالش آب خام تصفیه شده از فاضلاب(پساب) برای آبیاری فضای سبز استفاده شود که فضای سبز با آب تصفیه شده از فاضلاب آبیاری شود و در قبال شهرداری تمامی انشعابات فضای سبز که با آب شرب شهری آبیاری می شود را حذ ف کند اما دو سال از این طرح می گذرد اما هنوز در البرز اتفاقی نیفتاده است.

صالحی گفت: نزدیک ۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و درون شهری داریم وبرای آبیاری این فضا که در حال توسعه هم است نیاز به منابع آبی بیشتری داریم و متاسفانه از این لحاظ تامین نشده و برای ۱۸درصد نمی‌توانیم کاری کنیم.

برچسب ها: آب شرب ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.